Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

xerent skrev:Den har rullat cirka 6 år och 12350 mil nu utan oljebyte i lådan, så det är ju dags känns det som. Sen kanske det inte spelar så stor roll om det görs vid 12400 eller 12700 mil, förvisso.
Mycket enkelt att spola automatlådan så inget att vänta på.
Tar dock lite tid speciellt på din utan sticka men kanske du ska prova att använda returen på oljekylaren som påfyllnings ställe. För att göra det enklare att fylla på.

Brukar själv köra med gamla spolarvätska dukar för att se exakt hur mycket jag kör ur och fyller på. Samt färgen på oljan som kommer ut.

Med den här metoden är det bara köra ur fylla på lika mycket som du körde ut och sen justera nivån sist.

Gissar att du har vida och därmed redan instruktionerna för bytet ;-)

PS mycket fin bil och skick på den :-)
Andis: Har man tummen mitt i handen, så har man. Allt är lätt när man vet hur man gör, men meka med bilar har jag aldrig fått lära mig. Vissa växte ju upp under en bil, men inte jag tyvärr. Det blir till att lämna in tills någon kan lära mig och visa på hur man gör.

StefanN: Verkar som att det finns en del begagnat på skroten ja. Men det är fel färg på just den där, jag ska ha beige med valnötinlägg :grin:

Turen till Stockholm för att hämta däcken gick bra. Är glad att jag inte behöver köra där så ofta. Med norra länken avstängd och totalkaos på E4 i södergående riktning kunde jag tänka mig mycket annat jag hellre ville göra just då. Borta bra men hemma bäst. Nu ska jag sampla de lokala däckförmågornas priser på omläggning och balansering. Och tänka er, 4 st XC60/90 hjul och 4 st XC70 däck går inte in i bilen samtidigt... :grin:
Tips är att kolla så de alltid har robot, inte gamla typen maskiner. Ökar chansen att slippa sånt där. Dessutom ser det ut att stå SSR på däcksidan, är inte det runflat? De är isf rätt hårda, inget man vill köra som ovan eller med gammal typ maskin.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 39
Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]