Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Grym finish du får på bilarna!
Kliar i fingrarna på en när man ser så välskötta bilar.

Hur upplever du kvalitén på lacken av nya volvobilar? Är det mycket apelsinhud? Känns lacken lätt att jobba ner?
Väntar själv ny bil framåt sommaren därav min undran.
SurfarHy skrev:Grym finish du får på bilarna!
Kliar i fingrarna på en när man ser så välskötta bilar.

Hur upplever du kvalitén på lacken av nya volvobilar? Är det mycket apelsinhud? Känns lacken lätt att jobba ner?
Väntar själv ny bil framåt sommaren därav min undran.
Tackar, alltid kul med bra puts.
Sen är det ju en bra bonus att bilen är lätt å hålla ren efteråt.

Tycker att Volvos lacker är helt ok, lite apelsin men absolut inte mer än andra.
Har du testat att våtslipa bort apelsingroparna? Verkar vara det som gäller om man vill bevara så mycket som möjligt av klarlacken? En grov rubbing verkar ta mer om man är lite vårdslöst.
Ska se om jag inte får öva lite på min gamla A4:a som är helt bedrövlig i lacken numera.
Så illa tycker jag inte apelsinytan är på dom, så att det finns behov av att våtslipa dom.
Är det någon del som är lackbättrad med en synlig skarv så kan jag använda våtslipa för att få bort skarven.
Eller om jag fixar dåliga framlampor.

Men inte behöver du varken våtslipa eller köra med någon grov rubbing. På den nya kärran, polera rent ytan å lägg på ett lackskydd bara.
Men vill du leka lite så är det väl lysande att gå över den gamla bilen för att testa sig fram.
MartinB82 skrev:Idag åkte jag till Volvo för att köpa nya bromsbelägg.
Blir byte på fredag, va tanken.
Kände mig inte så ensam med att åka med 20" när jag parkerade :lol: :lol: :lol:
Bild
Hehe, mäktigt med 20 tummare på en V60. Men måste du inte ha njurbälte då? Bild
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm