Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Proppen
Hejsan! Jag har en fråga. Jag bytte idag slangen imellan styrservon och olje behållaren. Så jag fick hälla på mer olja. Köpte Volvos gröna olja. De var de som tog fram den. Men nu när jag skulle åka till affären så hör jag ett högt vissel ifrån vad jag tror är oljeservon. Håller den på att gå sönder? Det gäller en V70 T5 2002. Ibörjan visslar den mera, men efter en stund så visslar den mindre. Och vad jag kan se så är oljenivån bra. Men det ser ut som att det flyter runt en massa "smuts" i oljan. 
av LeeBlokker
Hade samma problem på min, dom på volvo sa att det kan hända om det fastnar skit i någon slang, då blir det tryck och därav visslet, jag skulle tömma/fylla systemet några gånger och blev det inge bättre skulle jag ta lös en av dom (kommer inte ihåg vilken men kan kolla om det behövs) och göra rent.
nu var jag för lat så jag bytte slangarna istället, mycket mindre arbete utifall att det inte går som tänkt, och inte såå mycket dyrare. Så vet inte om det funkar men det var ganska viktigt att fixa så det inte blir för lite olja i rörelse.
Hoppas det hjälper dig något iaf.

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]