- sön 15 mar 2015, 12:52
Jag har gjort en polisanmälan om skadegörelse, då ett dussintal bilar på området fått däcken sönderstuckna i sidan av okänd person, inklusive min bil. Finaste bilarna har fått flera däck förstörda, på min är det bara ett däck förstört vad jag kan se.
Jag har också försökt nå försäkringsbolaget (Trygg Hansa) men de tycker att jag ska återkomma imorgon, så jag vet inte vad som gäller nu. Om jag sätter på reservdäcket och kör till Bilia så är det bara kostnaden för ett nytt däck som det blir och en 16 tums borde gå på strax under vad självrisken (1500 kr) är på, så då är det kanske inget försäkringsärende? Tråkigt att behöva köpa vinterdäck när säsongen är över.
Bärgare är på plats nu och bärgar bort den ena efter den andra bilen... Och jag som skulle åka på brorsonens kalas i Uppsala...
Man undrar ju vad det är för typer som far runt pysslar med sådan här skadegörelse?
Än så länge har området klarat sig undan bilbränder (tack och lov) och då har det ändå varit bilbränder på nästan alla områden i stan.
Kändes lockade ett tag att ta 240:n med sommardäck till Uppsala nu, men träffar man på någon polis så ser de väl någon snödriva någonstans och säger att det är vinterväglag. Och det är ju frost på rutorna fortfarande nattetid. Dessutom behöver däcken pumpas, batteriet laddas och bilen tankas, ja då rinner ju tiden iväg.
Låt framrutan vara större än backspegeln!