Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Född -87.
B-kort: december -11.
Användarvisningsbild
av xerent
Född -86. Tog kortet 2006. :P
Hade nyss flyttat till Uppsala första uppkörningen 2005, och hade inte kört bil på flera månader. Kuggade lagom :oops:
Andra gången gick det bättre :lol:
Användarvisningsbild
av crumpets
B: 2009
D: 2012
och så idag C: 2015/03 :)
Bara ett litet E kvar nu. Om man inte ska gå med i donatorregistret och skaffa tvåhjulingskort, men jag vet inte vad det skulle vara bra för...
Användarvisningsbild
av erikn
crumpets skrev:Bara ett litet E kvar nu. Om man inte ska gå med i donatorregistret och skaffa tvåhjulingskort, men jag vet inte vad det skulle vara bra för...
För att det är fruktansvärt kul att köra! (B)

Tvåhjulingar är en mycket skönare sak att åka på. B: 1982, A: 2012, fattades ung. en månad att det var 30 år mellan. Det enda jag ångrar är att jag inte tog det tidigare.
av PTV
Tror det var 1982 jag tog första körkortet som var ett A-kort.Då gick man automatiskt från lätt mc till tung mc när man fyllde 18 år.Motorcyklar har sedan dess haft ett prioriterande försprång jämfört med bilarna.Förmodligen pga känslan bakom styret. :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag övningskörde faktiskt hoj 2009 men sen slutade jag pga att jag inte hade råd när jag började plugga(känner ingen med A-kort så det blev på körskola från början till slut :( ), hann väl ta sisådär 10 lektioner. Det är onekligen en riktigt unik känsla men jag är tveksam till om det är nåt jag verkligen behöver. Riktigt skönt att köra när allt klaffar, men det känns som att man får dras med att förvara och betala för hojen övriga 350 dagar om året :/
av PTV
crumpets skrev:Jag övningskörde faktiskt hoj 2009 men sen slutade jag pga att jag inte hade råd när jag började plugga(känner ingen med A-kort så det blev på körskola från början till slut :( ), hann väl ta sisådär 10 lektioner. Det är onekligen en riktigt unik känsla men jag är tveksam till om det är nåt jag verkligen behöver. Riktigt skönt att köra när allt klaffar, men det känns som att man får dras med att förvara och betala för hojen övriga 350 dagar om året :/
(Ursäkta trådkapningen).Tråkigt att att du inte kunde bli färdig med A-kortet.Men så är det ibland när man måster prioritera om vad som är viktigt i livet.Bortsett från nöjeskörningen så använder jag hojen till att pendla med från April till November de dagar det är snöfritt och inte regnar alltför mycket så jag sparar väl lite soppa jämfört med bilen och får en STOR dos friskluft samt tar mig fram lätt i alla köer. :D

Kör för närvarande Honda Super Blackbird identisk med bilden där man får passa hastighetsmätaren så att farbror blå inte dyker upp.

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024