Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

nu har jag bytt tändkablar, stifft, luftfilter, bilen går perfekt, körde runt i 20 min, sen stendog den, väntade i 2 min då gick den igång, gick helt perfekt, körde sen runt 20-30 min, sen stendog den igen, startar igen efter 1-2 minuter och går helt perfekt..är nu övertygad om att det inte är ett tändningsfel utan precis som ni säger, nått som har med soppan att göra, när jag var på Autoexperten och köpte stifft & kablar så sa snubben direkt samma som ni, bränslereläet,

så fråga nr 1

var sitter bränslereläet? det är en 88:a

fråga nr 2

duger Biltemas bränslerelä? (199 kr)
lp1965 skrev:nu har jag bytt tändkablar, stifft, luftfilter, bilen går perfekt, körde runt i 20 min, sen stendog den, väntade i 2 min då gick den igång, gick helt perfekt, körde sen runt 20-30 min, sen stendog den igen, startar igen efter 1-2 minuter och går helt perfekt..är nu övertygad om att det inte är ett tändningsfel utan precis som ni säger, nått som har med soppan att göra, när jag var på Autoexperten och köpte stifft & kablar så sa snubben direkt samma som ni, bränslereläet,

så fråga nr 1

fråga nr 2

Det sitter bakom askkoppen, lite längre in än säkringarna. Det sitter några fler reläer där men om du har köpt ett nytt så ser du ju vilket som du ska byta ut.

Jag har kört med bränslerelä från Biltema i snart två år och det har inte strulat i alla fall. Men det säger väl ingenting egentligen.
lp1965 skrev:nu har jag bytt tändkablar, stifft, luftfilter, bilen går perfekt, körde runt i 20 min, sen stendog den, väntade i 2 min då gick den igång, gick helt perfekt, körde sen runt 20-30 min, sen stendog den igen, startar igen efter 1-2 minuter och går helt perfekt..är nu övertygad om att det inte är ett tändningsfel utan precis som ni säger, nått som har med soppan att göra, när jag var på Autoexperten och köpte stifft & kablar så sa snubben direkt samma som ni, bränslereläet,

så fråga nr 1

fråga nr 2

Det är väl vitt på lh jetronic.

Insprutsrelät (placerat underkant på expansionskärlet) kostar ca 500 kr på volvo. 35 kr kostar ett vanligt relä på Biltema, som fungerar i samma syfte.

Har inte 88 också en hallgivare? Liten svart sak under fördelarlocket. Tror min 87:a eller 88 hade det.
*problemet löst* TACK TACK :D :D :D :D

bytte bränslepumpsrelä & har kört bilen i 3 tim utan att den stannat, innan gick de bara 10-20 min, så det verkar som det är löst hehe :-)
Bensinpriser v2

Går fort uppåt

Fick nya 5.0.5 via OTA. Ser ok ut, inga buggar &au[…]

Friskluftslang

Hej! Är det någon som har tips på[…]

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]