Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TonyTheMan
Tjena gubbar

Har drivit pizzeria här i Bromma ett tag nu. Det går rätt bra för oss, vi fick upp en ny hemsida för ett tag sedan, vilken ser okej ut. ¨
Nu funderar jag på att införskaffa en firmabil för att köra ut pizza till kunder, något som är en tillväxtmarknad i Sverige, även om själva pizzeriastuket är rätt mättat. Det är jue en pizzeria i varje gathörn nuförtiden ta mig sjutton!

Nu till frågan här då: vad skulle ni själva säga vore en schyyst bil att köra ut pizza med i Stockholmsregionen? Det hade varit döfett med en Cab t.ex., men då får man kompromissa på utrymmet kanske och inte kunna lassa i tillräckligt mycket pizza. Mja gubbar har ni någon input eller? Hade varit dödsuppskattat! :P

/ Tony
Tonyspizzeria.se
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Cab så finns det väl inte så mycket annat än C70 att välja på. Sen beror det ju på vad för typ av bil du är ute efter? Ny/gammal? snål/törstig/mittemellan? Budget? osv osv

Men jag börjar väl med att säga Första gen. V70 T5 :-)-)
Användarvisningsbild
av P210
För att hålla nere kostnaderna per levererad pizza bör man väl satsa på något litet, eller kör du ut 20st i stöten?, ska man ha plats för värmeskåp?

Jag hade nog satsat på mc/scooter sommartid och någon mindre bil reklamstipad vintertid och vid längre sträckor, själva bilen är nog inte så viktig, ska du ha en volvo som sticker ut ser jag bara XC90 framför mig och det blir en dyr budbil...

BildBild
Användarvisningsbild
av ThomasT
Inget slår Dominos elscotrar:

[youtube]n17B_uFF4cA[/youtube]
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hahaha!! Dominosmoppen var ju apkul. Misstänker dock att det är mindre skoj att köra den efter ett tag. =)

Hade annars satsat på en brandad Toyota IQ eller en Smart. C70 cab i sthlm, knappast.. Tyvärr.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]