NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
jag tror att trådskaparen frågade efter kända fel som finns på dessa bilar..

Alla jobbar inte som mekaniker eller bilförsäljare utan måste betala sina reparationer ur egen kassa.

Då e det väl allt annat än idioti om man inte innan garantin går ur att bilen e ok och att allt e i sin ordning och att vitala delar på bilen inte går sönder 2 månader efter att garantin gått ut.

För då får man höra dessa ord ja du din garanti gick ut för två månadersen hade det hänt då så hade detta varit kostnadsfritt för dig som kund men nu får du allt hosta upp 10 papp.

//mojja
Användarvisningsbild
av wendtan
Mitt tips är ett m-test så du får reda på svart på vitt om något inte är som de skall.
Det kommer absolut jag göra några månader innan min nybilsgaranti går ut.
av Christian_m
Tur att attityden inte är likadan hos alla som jobbar för Volvo. Min personliga mek tog, utan att jag nämnde något om det, upp det faktum att jag borde boka in en tid hos honom en månad innan garantin går ut, för att kolla av så att det inte är något som behöver åtgärdas och som kostar mig pengar sen.
Senast redigerad av 1 Christian_m, redigerad totalt 0 gånger.
av Daddan
Om inga fel hittas så har ju du betalat för att serviceteknikern undersökt din bil.

Hittas fel så omfattas de av garanti, fel som det finns garanti på skall inte uppstå. Det är ju det Volvo garanterar.

Varför skulle det vara konstigt att vilja veta om det finns fel som man slipper betala för?

Om alla skulle vara så kunniga att de hittar alla fel på en bil skulle ju alla servicetekniker få leta efter nytt jobb. Jag skulle omöjligen veta hur stort ett glapp får vara för att vara normalt eller inte och jag har inget garage med lyft eller någon dator att kolla bilen med.

Varför kritisera de som faktiskt endast vill veta att inga fel finns. Felen som finns under garantitiden ska ju inte finnas där.
av ljungström
Vår lokale Volvohandlare skickar ut brev med en påminnelse om att garantin snart går ut och att man är välkommen in om man upptäckt några fel som ej åtgärdats.
av DanneF
GrandDanoise skrev:Bild

Bild

Kolla efter lackskav som på bilderna... Ganska vanligt!! :roll:
Har du T-Tech så kläm på stoppningen och leta efter sprickor, rutten kvalitet så det dånar om det... Bytt 3 ggr på min bil, senast på Goodwill efter 3 år!!

Kolla gummilsiterna i höjd med "midjan" vid framdörren...

Vill ni så kan jag posta STÖRRE bilder!! :lol: :lol:

/D
hur löste volvo problemet med lackskavet? jag tittade precis efter på min 06a och där fanns likadant lackskav, dock inte lika mycke skavt. :(
av GrandDanoise
Eftersom garantin hade gått ut, så gjorde de inget, utan rekommenderade mig att slipa och pensla själv.... SNÅLT! Blir ju avsevärt dyrare att reparera genomrostning vilket lär ske innan rostskyddsgarantin går ut! Har ej penslat något själv, får vänta ett tag!

/D
av turbonegro
man får lite livets ord vibbar på det här forumet ibland
var inte så rädda även fast volvo går under så finns det andra märken som behöver mekaniker
till exempel alla asiatiska bilfabrikanter som iochförsig inte behöver bygga färdigt bilen efter leverans
men ändå behöver service deras bilar rullar 10 år sen är dom fuct medans en volvo nuförtiden är fuct vid leverans
det var bättre förr jag besiktade min 91a 745 häromdagen 57000 mil den bästa och äldsta bilen jag haft
och enda anmärkningen var ena skyltbelysningen bak trasig
av turbonegro
just fan bra att ni påminde mig om lackskav
jag måste ta och bättra min b stolpe
som har ett halvdussin ordentliga skrapningar efter att bälteslåset kommit i kläm
det är mitt eget fel har jag fått lära mig här på forumet
man ska "följa med bältet upp" jag har slarvat tydligen
av Hellrider
turbonegro skrev:just fan bra att ni påminde mig om lackskav
jag måste ta och bättra min b stolpe
som har ett halvdussin ordentliga skrapningar efter att bälteslåset kommit i kläm
det är mitt eget fel har jag fått lära mig här på forumet
man ska "följa med bältet upp" jag har slarvat tydligen
Det var ju tur att du äntligen fattat!!

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]