- ons 28 mar 2007, 23:22
Jag "målade" bara upp ett ironiskt scenario.
Men någon kanske kände sig träffad.
:D
Larre skrev:Jag har aldrig gjort anspråk på att vara någon analytiker. Kommer inte att göra det heller.camaro69 skrev:Naturligtvis väljer ju var och en om man vill ha låsbultar.:o Hur många här har klagat på att det är jobbigt att dra åt hjullåsen själv? :???:
Det är ju praktisk att försäkringsbolaget "degar" nya fälgar och nytt gummi. Med lite åldersavdrag + självrisk så kan det svida lite i pluskan.
Men eftersom dom flesta Volvoägare är välbeställda, så "shit happens".
Det blir ännu bättre om tjyvdjävlarna släpper ner bilen på skivorna. Allting blir så underbart att hitta sin bil i det skicket. Precis vad man drömmer om att det ska hända en morgon när man ändå är lagom stressad.
Sen allt strul med försäkringsbolag, polisanmälan, verkstadsbesök eventuell bärgning. Eftersom man har obegränsat med tid, så ser man allt detta som ett sant nöje, och får knyta lite nya kontakter och idka lite socialt samkväm.
Eftersom man dessutom tycker det är tråkigt att vara på arbetet, så har man ju en bra anledning att slippa vara där. Allt för att ordna till så att "pärlan" får en uppsättning nya hjul.
Åh, vad jobbigt det blev att dra åt sin låshylsa själv, med dragskaft eller momentnyckel.![]()
Suck!
Du har störtskön ironi, jag respekterar dig för det, men du brister i analysen.
Jag "målade" bara upp ett ironiskt scenario.
Men någon kanske kände sig träffad.

V70 R 2004 (i bilhimlen)
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."