Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av svedan
Jag är van att låsa 10 m efter bilen när hustrun pallat sig ut. Eller öppna 20 m i förväg tillsammans med bakluckan. Tycker vanlig fjärr är bra.
Kommer jag att ångra om jag beställer keyless (har nu tagit bort den). Man måste ju ta i handtaget vilket verkar konstigt när man låser??
Senast redigerad av 1 svedan, redigerad totalt 0 gånger.
av mikebike
Du kan fortfarande använda fjärren "som vanligt".
Jag älskar min keyless, perfekt när nyckeln är svår att komma åt. T.ex. när jag jagar eller cyklar har jag bilnyckeln i en liten ficka med blixtlås.
Användarvisningsbild
av crumpets
Keyless är helt fantastiskt. Ta det. Nyckeln funkar precis om vanligt men du kan -också- ta i handtagen för lås/upplås. För låsning greppar du inte handtaget som om du öppnar bilen, utan du lägger bara handen mot handtagets utsida.
Annars är det bara att köra på som vanligt med fjärren om man vill det. Men det vill man oftast inte...
av svedan
Hallå.. har jag missat något??
Säljaren sa på min fråga att det inte gick att låsa upp eller låsa igen med fjärren dvs som jag gör idag!! Utan att man måste röra vid handtaget för detta. Har han alltså fel? (Om så, tar jag fram strypsnaran och 7000:- igen). 8)
av mikebike
svedan skrev:Hallå.. har jag missat något??
Säljaren sa på min fråga att det inte gick att låsa upp eller låsa igen med fjärren dvs som jag gör idag!! Utan att man måste röra vid handtaget för detta. Har han alltså fel? (Om så, tar jag fram strypsnaran och 7000:- igen). 8)
Säljaren har fel.....
Användarvisningsbild
av crumpets
Helt fel. Du får välja! Den ser ut som en vanlig nyckel med alla vanliga funktioner, men utöver detta kan du pilla upp dörrarna utan nyckel samt starta bilen utan :)
Det finns till och med ett hål i instrumentbrädan så du kan stoppa in nyckeln när du startar bilen om du absolut gillar känslan.
av svedan
Toppen. Väldigt otydligt i info från volvo. Så det innebär att jag även med keyless kan fjärröppna rutorna en varm dag med fjärren?
Sedan skönt att veta att det finns ett eget förvaringshål för fjärrkontrollen!! :) :)
av Lövet
Keyless är enligt mig överskattat. Du måste ju ändå släppa det du håller i händerna för att ta tag i handtaget. Den lilla extra manöver att också öppna med nyckeln innan är försumbar.

Det får en helt annan betydelse när man kan öppna bakluckan med foten. Då först får det en poäng på riktigt.
Användarvisningsbild
av crumpets
Andreas, grejen är ju att du slipper låta nyckeln ta upp lättåtkomliga fickplatser. Vet ej hur det är med er andra men mina byxfickor är redan fyllda med telefoner, nycklar, betalkort. Att kunna ha bilnyckeln i jackfickans stängda innerficka gör att den dels inte tar upp nån plats, och dels att jag är 100% säker på att jag aldrig tappar den. Jag tar bara upp den ur fickan när jag byter jacka för säsongen... Det är ju så sjukt smidigt!
av Lövet
Mja, jag byter nog kläder lite för mycket för att den featuren ska få någon större betydelse. :wink:
Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]