Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Tar du bort bägtrafikregisteravgiften från den summan så är det ju typ en tredjedel av 3770kr. (Skiljer några tior vilket ju kan ha att göra med brytdatumen o så kanske?
av llesrof
TommyP86 skrev:Det är inte sammanlagda summan för första kvartalsskatten + extra inbetalningen pga skattehöjning då?
Det är ju det jag inte vet. Vid vilket belopp delas skatten upp? Jag vill betala hel summan direkt.
av hamre
llesrof skrev:
TommyP86 skrev:Det är inte sammanlagda summan för första kvartalsskatten + extra inbetalningen pga skattehöjning då?
Det är ju det jag inte vet. Vid vilket belopp delas skatten upp? Jag vill betala hel summan direkt.
Tror det är vid 3600 som skatten delas upp. Du får ringa transportstyrelsen och kolla om du kan få betala allt på en gång. :)

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag ... -av-skatt/
Om skatten är högre än 3 600 kronor, delas den upp på tre perioder.
Användarvisningsbild
av Allinug
Va, delas summan upp helt räntefritt?

Har fått faktura för V70:n på 2736 kr och allt ska betalas nu på en gång...
av hamre
Allinug skrev:Va, delas summan upp helt räntefritt?

Har fått faktura för V70:n på 2736 kr och allt ska betalas nu på en gång...
Ja. Tycker det borde finnas månadsbetalning om man vill oavsett vilken avgift man har. :)
av Lövet
Högre belopp delas på 3 betalningar. Man kan inte välja själv.
Användarvisningsbild
av joel80
Fast om man vill kan man väl sätta in hela summan direkt?
av llesrof
Lövet skrev:Högre belopp delas på 3 betalningar. Man kan inte välja själv.
Så är det visst. Kollade idag och det är årsskatten delat på tre plus någon satans registeravgift eller vad det nu hette. Tänk vad kreativa de är på att hitta på avgifter!
av Lövet
joel80 skrev:Fast om man vill kan man väl sätta in hela summan direkt?
Ingen aning om vad som händer då. Är inte alldeles sugen på att låna ut pengar till staten utan ränta...

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]