Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det har ju blivit hutlös skillnad på D4 awd och D5 awd innan skiljde det 15tkr
av SRDL
Den nuvarande D5:an är gammal och kostar förmodligen mer för Volvo att tillverka. Den säljer heller inte lika mycket. Tror att 4/5 kunder väljer d4an

För att det ska vara lönsamt behöver man t mer betalt. Sen att det för konsumenten inte värt är en annan sak.
Användarvisningsbild
av x74
fast awd d4 anv väl ochså den gamla 5cyl spisen, d4 och d5 är det väl ingen större skillnad på förutom mjukvara och turbo?
av VXC70
Beställde min första helt nya bil igår. Det blev en V60 D4 190hk automat Ocean Race med Bussiness E Pro.
Fick preliminärt leverans datum 25 juni så perfekt till min semester.

3 månader var ju väldigt lång leverans tid när den ibland är kort som 6 veckor. Volvo läre ju gå bra nu med den leveranstiden.

Var tillverkas v60n? Torslanda? inte Gent va?
Användarvisningsbild
av joel80
VX70.. Eftersom dom ganska precis släppt en ny årsmodell så är leveranstiderna lite längre.. Så brukar det nog vara den här tiden på året..
av snejkaj
VXC70 skrev:Beställde min första helt nya bil igår. Det blev en V60 D4 190hk automat Ocean Race med Bussiness E Pro.
Fick preliminärt leverans datum 25 juni så perfekt till min semester.

3 månader var ju väldigt lång leverans tid när den ibland är kort som 6 veckor. Volvo läre ju gå bra nu med den leveranstiden.

Var tillverkas v60n? Torslanda? inte Gent va?
Min V60 D4 AWD tillverkas i Torslanda i alla fall. Bara 6 veckor kvar nu (D) Vid beställning i slutet av januari var det 12 veckor till leverans. Ocean Race verkar ta lååång tid :cry:
Användarvisningsbild
av mikeman
Frågade min säljkontakt om leverans idag på min V60 D4 BE VOR beställd ca 25/2 och den skuile konma till återförsäljare i midsommarveckan. Den som han såg i systemet som får vänta längst hade beställt i slutet av januari men måste ändå vänta på en årsmodell -16 i midsommarveckan. Det lät tufft alltså. Byggs i Sverige i alla fall. :)
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 203
Har jag motorvärmare ?

Du ser väl om det sitter en kontakt i stö[…]

Aha, däcken e till föräldrarna en b[…]

Rostskydd S90/V90

Vid kontrollbesiktning noterades att det finns yt[…]