Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Är det stop/start på den?
Det är en skillnad i oljepump som behöver finnas för att försörja lådan vid ett stopp isåfall.

Tror det är skillnaden mellan SC och SD bl.a.
Användarvisningsbild
av crumpets
Anders E skrev:
s6025t skrev:Återförsäljarna har fått tekniska data på MY16 där finns all data om typ av växellåda motoreffekt dragvikt fordonsskatt o sånt t.ex där fanns AW71? nåt till de nya motorerna säljaren var konfunderad o trodde att AW70 skulle vara 7-växlad då den 8-växlade heter AW81 men 70-serien är 6-växlad
Stämmer, jag fick min offert idag och lådan heter AWTF-71SC.
Googlade AWTF-71SC och fick efter typ 3st träffar på jagrullar upp massvis med porrträffar :shock: Detta ser inte bra ut på jobbdatorn........
Användarvisningsbild
av Anders E
crumpets skrev:
Anders E skrev:
s6025t skrev:Återförsäljarna har fått tekniska data på MY16 där finns all data om typ av växellåda motoreffekt dragvikt fordonsskatt o sånt t.ex där fanns AW71? nåt till de nya motorerna säljaren var konfunderad o trodde att AW70 skulle vara 7-växlad då den 8-växlade heter AW81 men 70-serien är 6-växlad
Stämmer, jag fick min offert idag och lådan heter AWTF-71SC.
Googlade AWTF-71SC och fick efter typ 3st träffar på jagrullar upp massvis med porrträffar :shock: Detta ser inte bra ut på jobbdatorn........
En bra automatlåda är väl en typ av porr?
Billyftar på OKQ8 borttagna

Vilken lyx, stenplattor. Jag har grovt kross grus!

Hej! Jag har stött på ett riktigt sp&o[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Då var bilen såld, nya ägaren h&a[…]

Laga rostbubbla

Varför epoxilim, när det finns riktigt s[…]