Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Är det stop/start på den?
Det är en skillnad i oljepump som behöver finnas för att försörja lådan vid ett stopp isåfall.

Tror det är skillnaden mellan SC och SD bl.a.
Användarvisningsbild
av crumpets
Anders E skrev:
s6025t skrev:Återförsäljarna har fått tekniska data på MY16 där finns all data om typ av växellåda motoreffekt dragvikt fordonsskatt o sånt t.ex där fanns AW71? nåt till de nya motorerna säljaren var konfunderad o trodde att AW70 skulle vara 7-växlad då den 8-växlade heter AW81 men 70-serien är 6-växlad
Stämmer, jag fick min offert idag och lådan heter AWTF-71SC.
Googlade AWTF-71SC och fick efter typ 3st träffar på jagrullar upp massvis med porrträffar :shock: Detta ser inte bra ut på jobbdatorn........
Användarvisningsbild
av Anders E
crumpets skrev:
Anders E skrev:
s6025t skrev:Återförsäljarna har fått tekniska data på MY16 där finns all data om typ av växellåda motoreffekt dragvikt fordonsskatt o sånt t.ex där fanns AW71? nåt till de nya motorerna säljaren var konfunderad o trodde att AW70 skulle vara 7-växlad då den 8-växlade heter AW81 men 70-serien är 6-växlad
Stämmer, jag fick min offert idag och lådan heter AWTF-71SC.
Googlade AWTF-71SC och fick efter typ 3st träffar på jagrullar upp massvis med porrträffar :shock: Detta ser inte bra ut på jobbdatorn........
En bra automatlåda är väl en typ av porr?
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]