Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Det var mindre bra. Har hört av mig till båda företagen med lite frågor. Får se vad de svarar.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Vilket sportsystem passar bra till t6an? Vill ha ett som låter fint men inte för mycket. Hade ett simons till min v70 2.5t förut och den lät för mycket. Tips :)
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Den jag var intresserad av blev såld och riddemark har ej hört av sig något mer. Får se om det dyker upp någon annan.
Användarvisningsbild
av xerent
Vissa bilhandlare måste man tyvärr ringa till för att få svar. Mejl verkar inte finnas i deras värld.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Finns det något bra sportsystem till t6an?
av Andis
Vet inte om dessa sportsystem finns till T6.
Men kolla
Supersprint.
Eller
Magnaflow.

Båda dom har jag provat och båda låter diskret och lagom sportigt.
Supersprintet hade jag på en 6cyl BMW lätt mycket bra tyst vid jämn fart med fin sång vid acceleration.
Magnaflowet har jag på en V8 samma där perfekt V8 ljud men inte för mycket. Hade innan flowmaster serie 40 men dom mullra för mycket på lång körning.

Har du hittat en lämplig T6
Användarvisningsbild
av the_dolph
Har inte hittat någon t6a ännu. Vill helst ha låg mil, vanlig motorvärmare, drag, samt lite go utrustning :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Motorvärmare och drag är ju saker man relativt enkelt och någorlunda billigt kan montera själv. Visst är det totalkostanden som räknas men letar man en bil som ändå får anses någorlunda udda så underlättar det ju att hitta rätt om man kan minska kraven.
Användarvisningsbild
av xerent
Ej heller ska du se bensinvärmare som något negativt. Den kostar typ 30 000 att eftermontera, och du kan sätta in en motorvärmare dessutom. Har du levt med bensinvärmare en gång vill du aldrig mer vara utan :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 24
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]