Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Jag har precis fått en e-faktura från Transportstyrelsen. Vägskatten. Japp, den brukar komma så här års. Men den var bara på typ 1350 riksdaler. Jag skall betala drygt 3700 kronor per år. Vaffan har de hittat på nu? Jag utgår från att det är något som gör det ännu dyrare för mig.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Kan det inte vara som så att höjningen som blev gjorde att din "gamla" summa hamnade över tröskeln för att få delbetala ett par gånger per år istället för klumpsumma?
MVH kanske helt ute och cyklar.
av llesrof
grillchips skrev:Kan det inte vara som så att höjningen som blev gjorde att din "gamla" summa hamnade över tröskeln för att få delbetala ett par gånger per år istället för klumpsumma?
MVH kanske helt ute och cyklar.
Då har de lagt på något retroaktivt på just denna räkning eftersom det belopp jag skall betala X 3 blir högre än de dryga 3700:- min årsskatt ligger på. Ja ja, en klen tröst är att det inte är billigt att åka kollektivt heller. Åker man kollektivt måste man dessutom trängas med okända människor man helst vill slippa :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Förlåt att jag inte hänger med, men är 3700:- totalen du ska betala EFTER höjningen eller är det vad du betalat innan? Höjningen trädde väl i kraft i och med årsskiftet? Så det innebär alltså en höjning på 350kr/år i det fallet, min höjning var "bara" drygt en hundralapp så jag vet inte om 350kr är rimligt.
av llesrof
3700:-, eller 3770:- om vi skall vara petiga, bör vara den nya skatten. Förra året låg den på 3405: -Det är det som står i informationen om min bil om man slår upp den hos Transportstyrelsen. 1316:- är räkningen på och datumet stämmer med när jag brukar betala bilskatten.
Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara nå[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Köpte en sportkatt på vparts, då […]

Oftast i fulla rattslag börjar abs/antispin l[…]

Skumt fel b230ft

Du får nog börja leta stort läckag[…]