Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av apsvett
Hej. jag har fått en bil gratis. som de inte var besikngspapper kvar på.

Tog hem ett bespapper, en tvåa på bromsverkan!

sen 2st bra att veta

"dragram kulkoppling rostangrepp"
"fjäderben fram vänster rostangrepp"

detta tänkte jag åtgärda tills jag besiktar. Genom att ta ner draget och inspektera det, ev måla på elr byta det! så jag slipper ombes.

Men iaf. är det ett rent helvete att ta ner draget på en sånhär bil? stod inge i haynes... så det är lika bra att vänta på en tvåa?

Måste jag bort med krockbalken eller räcker de med stötfångaren?
av apsvett
Lucif3r skrev:stötfångaren sitter fast i krockbalken, det är balken du tar bort - inte (det du kallar) stötfångaren. Draget är fäst i samma infästning som balken, plus några bultar under bilen i balkarna, syns rätt väl.

kika här; http://www.skruvat.se/digitalgoods/21234_Boh7616B.pdf
okej tack! Vet du om det är något som brukar krångla under detta? så man kan va beredd och köpa något! :)
av apsvett
Lucif3r skrev:Nope, ingen aning. Men det är väl det vanliga, rostiga bultar...
Okej tack. har du plockat bort draget nångång? tänkte om det är jobbigt så det är bättre å vänta å se om man får en tvåa?:)
av apsvett
Petzzon skrev:Varför måste du ta bort det? Svetsa på en mutter ovanpå kulan så det är oanvändbart det räcker.
va också inne på de... pratat med 3 olika tekniker ... alla 3 sa att då får jag regga om skiten för 380kr..före va tydligen nya regler så de blir reggning.
Användarvisningsbild
av taxi
Han kanske vill använda kroken också..?
Just i bakvagnen, och dessutom bakom bakhjulen, kan det vara extra jävligt med rost. Jag skulle inte gå på det i ditt läge, jag skulle vänta på tvåan istället.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det du garanterat kommer att stöta på är rostiga skruvar överlag och rostiga konsoler till stötfångarbalken.
Fick slipa ner skruvarna med vinkelslip när jag bytte på min -96a (som då hade gått 15500mil).
av apsvett
taxi skrev:Han kanske vill använda kroken också..?
Just i bakvagnen, och dessutom bakom bakhjulen, kan det vara extra jävligt med rost. Jag skulle inte gå på det i ditt läge, jag skulle vänta på tvåan istället.
Mjo.. endel säger ju att man "bara" slipar bort muttern sen och använder skiten.. Men när polisen kommer och stoppar en, är de inte så "bara"
Okej! tack då gör jag så! att jag väntar!!=)
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS