Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nej det är sant, men den brukar ju finnas att köpa sepparat på samma ställe.

Riktigt karosserilim funkar säkert, men just PL400 är totalt värdelöst imo.
Problemet är att PL400 blir stenhårt när det torkar, och eftersom plåten expanderar/komprimeras med värme/kyla så tar det inte långa stunden innan det spricker.
Karosserilim, iaf dom få jag varit i kontakt med, är betydligt mer flexibelt och tål temperaturskillnader betydligt bättre. Det är ju ändå lim avsett för ju karosseridelar :P
av hno12
Lucif3r skrev:Nej det är sant, men den brukar ju finnas att köpa sepparat på samma ställe.

Riktigt karosserilim funkar säkert, men just PL400 är totalt värdelöst imo.
Problemet är att PL400 blir stenhårt när det torkar, och eftersom plåten expanderar/komprimeras med värme/kyla så tar det inte långa stunden innan det spricker.
Karosserilim, iaf dom få jag varit i kontakt med, är betydligt mer flexibelt och tål temperaturskillnader betydligt bättre. Det är ju ändå lim avsett för ju karosseridelar :P
Ok, det va som fan. Men då får jag först och främst kolla hos Volvo om dom kan fixa bläck som passar (om dom inte är universella). Sen till nästa grej, vart införskaffar man enklast karosserilim? :p
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Duger det inte med tejpen? Min vinge är tejpad och sitter fast med plåtbläcken på båda sidorna.
av JanneVTR
Ska du in på Volvo o köpa bläcken, kan du väl kolla om de har den dubbelhäftande tejpen oxå??
Håller med om att just PL400 kanske inte är det bästa alternativet då flexibilteten i det limmet försvinner efter ett tag. Bäst är väl med en kombo av lim/tejp och bläck.
(Drastisk metod är ett par skruvar upp igenom luckan upp i vingen :shock: :shock: OBS skämt, men alla gör som de vill)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag tror att den dubbelhäftade tejpen följer med om man köper ett monteringskitt till vingen och även plåtbläcken såklart. Tycker att Volvo borde ha det till ett rimligt pris :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har ju bara köpt vinge till 945an, men till den så ingick tejpen med vingen, inte monteringssatsen. Tejpen är alltså redan 'påklistrad' på vingen, sen drar man bara bort skyddet, sätter dit vingen, och sen skruvar fast den med monteringssatsen.
Den monteringen duger alldeles utmärkt, men skulle inte råda till att enbart köra med tejp, eller enbart bläcken för den delen om monteringen ser likadan ut som på 945(vilket det borde).
av hno12
DayDreamer skrev:Jag tror att den dubbelhäftade tejpen följer med om man köper ett monteringskitt till vingen och även plåtbläcken såklart. Tycker att Volvo borde ha det till ett rimligt pris :P
Ok, jag tänkte passa på och ringa till bilbolaget idag och kolla hur det ligger till :p Men vad är ett rimligt pris för monteringskitt?
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS