Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej folket!

Hoppas jag la denna tråd under rätt kategori.

Jag har som skrivet en 850 '96 och när jag var ute och körde flög något av bilen, trodde det var en navkapsel och eftersom det var på en motorväg så hade jag inte chans att stanna. När jag sedan kom fram och kollade var det var såg jag att lampkåpan i hörnet (den med blinkers i) i passagerarsidan hade flygit av. Mycket märkligt. Vet ni vart man kan få tag på dessa? Jag har kollat runt men hittar bara "US version", som ser lite annorlunda ut jämfört med den jag har. Är det OK att mixa? Passar den ens? Eller vet ni något annat ställe som kan sälja?

Jag har ett återkommande problem att kupéfläkten inte vill starta, har dragit ut felkoder som säger att det är överström eller blockerad. När jag skulle kolla ifall filtret var igentäppt under motorhuven så såg jag att det inte ens satt ett filter där. All skit gick liksom rakt in. Puckat. (Köpt beggad). Jag testade peta till fläkten och då gick den igång och fungerade hur bra som helst, kyla/värme/svag blåst/full blåst allt. Men stänger jag av fläkten helt och sen försöker starta den igen så står den stilla. Men att peta till den fungerar. Tror ni att den är trasig på något sätt eller att den blivit full med skit? Skulle det gå att ta ur fläkten och blåsa rent den?

Mvh
av *pettson*
Blinkers köps komplett. Finns tusentals på bildemonteringarna. Inte kollat numera, men förut sålde till och med biltema nya sådana. Us modell passar, du behöver dock koppla om elen och köpa en annan lamhållare då eu lamphållaren inte passar.

Får du beskedet överström MÅSTE du byta ut fläkten, eller smörja upp den fullständigt. Eftersom det är en del bök att smörja den så den fungerar en längre tid, så byts den ut mot en sådan ny eller så ny som möjligt med samma artikelnummer.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS