Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder så tände sig denna lampa under körning förut. Bilen går som vanligt. Vad kan vara möjlig orsak? Visst måste kolla felkod. Finns det någon vänlig själ runt Karlstad som läsa ut felkoder? Bilen är V70 -12 d3
Det finns en stor mängd orsaker. Har man tur och erfarenhet, så kanske en "hobbyfelkodläsare" klarar det. Men vänd dig till en bilverkstad. Dom har resurser för detta. Och inte nog med det, dom har möjlighet och utrustning för att åtgärda felet också.
Rådlös skrev:Det finns en stor mängd orsaker. Har man tur och erfarenhet, så kanske en "hobbyfelkodläsare" klarar det. Men vänd dig till en bilverkstad. Dom har resurser för detta. Och inte nog med det, dom har möjlighet och utrustning för att åtgärda felet också.
Instämmer helt, blir ofta bara dyrare med hobbyavläsare.
Sen är det svårt att ens gissa utifrån infon som ges i av TS
ThunderAce skrev:Möjligen att du har nån i närheten av dig med VIDA som kan felsöka, dock så får du skiva var du befinner dig

Det stod i första inlägg, Karlstad. Är det värt att köpa en Kina vida/dice för runt 1000kr för att kunna felsöka själv i framtiden?
Oj missade att det stog Karlstad. Kina grejer har jag ingen erfarenhet av, mina grejer köpte jag från USA
VIDA/DICE/EWD, har haft det i två år och löst ganska många fel på bilarna hittills, det bästa är att man inte
behöver betala 600kr för att Volvo ska koppla upp sig och läsa av felkoderna.

finns säkert några som har handlat från Kina som kan svara lite bättre på just den frågan
drbrain skrev:På min bil var det främre givaren på partikelfiltret som gett upp när avgasreningslampan började lysa... Tror det kostade runt 16-1700 hos Volvo.
Bilen gick som vanligt tills partikelfiltret blev fullt då blev det reducerad motorprestanda...
Ok. Får ringa och boka tid på Volvo. Vill bara att det ska fungera nu.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]