...

Moderator: Moderatorer

Tusen tack för tipsen Joel, det där ska jag helt klart prova vid nästa tillfälle! :)
(Data-hoarder är vi två om, men eftersom datalagring är så otroligt billigt idag så finns det väl inga nackdelar..) ;)
Sant.. fast då jag också är lite nojig över hårddiskar som kan gå sönder kör jag en NAS med 4st 3TB-diskar och Raid5. (Så att nån kan paja och det då finns speglat på de andra).
Med NAS och diskar blev det inte så superbilligt.. :)
Sen har jag även en AirPort Time Capsule så min mac hela tiden speglas mot den.. då jag använder datorn i jobbet vore det katastrof om jag torskar någon data på den.
:)
Att du höll på att få en bil i sidan där det var högerregeln är inte konstigt, folk tar för givet att det är huvudled. Jag väntar bara på den dagen jag kommer få en bil i sidan för att folk inte tillämpar högerregeln.
Ja.. Att jag också fick "onda ögat" efteråt tyder starkt på att stolpskottet trodde just det där.
Jag blev irriterad på mig själv för att jag inte tutade. :)
Joel jag tror du får acceptera att inte alla har farthållare och kör +-2kmh som du gör.
Ibland vill man att det skall hända något för att man legat och harvat i 110 en längre tid och drar en 100-160 för att vakna till.
Sen är det taskigt att hacka på de där gula taxibilarna (inga namn) då förarna på det boalget till stor den verkar vara utvecklingsstörda och då är det inte OK att hänga ut dom.

Men sjukt gott att du fortsätter med dina filmer :D
sthlm; Jag kan förstå att man inte kan hålla exakt samma om man inte har farthållare.. men de gånger jag kört utan (med andra bilar) ser jag ju till att inte "fastna" bredvid nån i vänster körfält eller sakta ner så pass under omkörning att den jag håller på att köra om kör snabbare.
Tycker också man kan begära att när någon kör om och lägger sig framför så bör den i allafall inte direkt sakta ner till mindre än den bil den precis körde om kör i..

Och ang. dom gula taxibilarna vette faan om dom ska komma undan med den ursäkten... Jag säger om dom som i ett av mina klipp: "To call you stupid is an insult to stupid people!" :D
joel80 skrev:sthlm; Jag kan förstå att man inte kan hålla exakt samma om man inte har farthållare.. men de gånger jag kört utan (med andra bilar) ser jag ju till att inte "fastna" bredvid nån i vänster körfält eller sakta ner så pass under omkörning att den jag håller på att köra om kör snabbare.
Tycker också man kan begära att när någon kör om och lägger sig framför så bör den i allafall inte direkt sakta ner till mindre än den bil den precis körde om kör i..

Och ang. dom gula taxibilarna vette faan om dom ska komma undan med den ursäkten... Jag säger om dom som i ett av mina klipp: "To call you stupid is an insult to stupid people!" :D
Låg själv på farthållaren 10mil i helgen och blev skogstokig på alla som far som en jojjo på vägen.
Värst var gubben som försökte hindra mig att köra om genom att gasa för att stänga mig ute.
När jag då bromsade för att falla in bakom så gjorde han samma sak!?

När kompisen ringde försäkringsbolaget och berättade att han blivit påkörd av en taxi så frågade dom om den var gul...
mobe skrev:Att du höll på att få en bil i sidan där det var högerregeln är inte konstigt, folk tar för givet att det är huvudled. Jag väntar bara på den dagen jag kommer få en bil i sidan för att folk inte tillämpar högerregeln.
Trafikkontoret (eller vad det nu kan heta) i min kommun jobbar aktivt för att högerregeln ska sluta finnas. De skyltar så jä..la dumt här så det saknas motstycke. Ska fixa med bilder och beskrivningar för att visa hur dumma i huvudet de är. Kommer när jag orkar, det lär ta ett tag att sammanställa.
  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 356
Generator laddar ej batteriet

Många lampor jordas tillsammans med kablen i[…]

Ny Kartuppdatering

Hade en V60cc-21 för ett tag sedan. Köpt[…]

Åkte till affären för handling. Al[…]