Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
En liten stund kanske bilens batteri fungerar om bilen hamnar i vatten. Kör då ner rutorna och öppna takluckan.
Jag tänker i första hand på inbrott före vatten. Har alla något lättillgängligt som spräcker ett vanligt bilglas?
av Quick
Vad trött man blir.
Såg fram mot leverans av min nya XC70 i veckan. Bilhandlaren ringer idag och meddelar att dom har haft inbrott i helgen och på min och 9 andra bilar saknas strålkastarna.
Det är tydligen inte första gången, i februari plundrades 14 bilar på strålkastarna hos samma handlare.
Jag har beställt lastpaketet med laminerat glas i sidorutorna med det gjorde tydligen ingen större skillnad.

Vad är det som gör att just strålkastarna på nya XC70 är så attraktiva ?

Nu är det bara att hoppas att Volvo kan fixa nya strålkastare och ny sidoruta innan vi ska köra på skidsemester i påsk.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Quick: Tur iaf att det hände där men kul är det ju inte.

Det är beställningsjobb, antagligen till salvagecars eller liknande i något sydvästligt land. Folk tenderar att krocka med fronten och då går strålkastarna sönder, sedan knycker de andras då de är "en aning dyra". Dags att folk börjar märka upp sakerna med reg.nr. Kanske blir de för en gångs skull stoppade och då kan de iaf spåras även om ägaren fått nya på försäkringen.
Ingen stor skillnad, passar rakt av på samtliga V70 2008->
Bilagor
V70 facelift vs. non facelift.jpg
V70 facelift vs. non facelift.jpg (33.96 KiB) Visad 4981 gånger
av 122Sport
Laminerat glas och VOC är ju en fin kombo om man vill ha prylarna kvar, eller iaf försvåra ytterligare!
VOC ringer upp dig direkt om larmet på bilen går, har själv varit med om det.
av corzair
Det finns en annons på blocket som säljer bla. My15 strålkastare.
Jag dömer ingen i förväg, men jag har väldigt svårt att se hur man kommer över nya lyktor som man sedan får till övers...

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]