- sön 08 mar 2015, 20:35
Har får problem med kopplingen. Koplingspedalen har börjat kärva sedan ett par dagar tillbaka. Jag trodde det var länkaget eller nåt som behövde smörjas. Men idag blev problemen ännu värre. Pedalen stannade kvar i botten och jag fick hjälpa den tillbaka med foten...dessutom var det svårt att växla. Vi tog oss med nöd o näppe hem.
Jag kollade bromsvätskab och nivån var låg så jag fyllde på...men pedalen stannar fortfarande kvar i botten. Jag har dock inte luftat kopplingen än. Däremot är jag rädd att det läcker bromsvätska. Det var lite blött nere vid slavcylindern (om det nu är den som jag såg).
Vad tror ni att det är?
Om det nu skulle vara slavcylindern....måste man då plocka ner växellådan eller kan man enkelt byta den?
Bilen är en volvo V30 2.0 diesel årsmodell 2008
Jag kollade bromsvätskab och nivån var låg så jag fyllde på...men pedalen stannar fortfarande kvar i botten. Jag har dock inte luftat kopplingen än. Däremot är jag rädd att det läcker bromsvätska. Det var lite blött nere vid slavcylindern (om det nu är den som jag såg).
Vad tror ni att det är?
Om det nu skulle vara slavcylindern....måste man då plocka ner växellådan eller kan man enkelt byta den?
Bilen är en volvo V30 2.0 diesel årsmodell 2008
- By Sasjjj