Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iD2
Jag har hört att de ska finnas någon form av karta i Sensus Connect, även fast man inte beställt Navigation till bilen? Någon som kan berätta om det finns och hur de i sånna fall fungerat? Jag beställde för några veckor sedan en V40 cc ocr med 7" skärmen :)
Användarvisningsbild
av leiwi
Psyko skrev:Den funktionen finns ännu inte men den ska komma. Den skulle funnits sen länge tillbaka men den har fortfarande inte implementerats.
det har funnits många frågor och undringar om den omskrivna "internetkartan" jag har svårt att tro att detta kommer på mer än de marknader som inte har Sensus Navigation (bl a CA, CN, HK, MX, US) det skulle ju påverka försäljningen av Sensus Navigation som kan fås för den charmanta summan av ca 7000 kronor!!!!

Så att hoppas på en navigator i form av "gratis internetkarta " är nog kanske inte mycket att hoppas på :shock: :shock: :shock: :shock:
av iD2
Ok så internetkartan kan man glömma alltså :( är väl bara betala 7000 då om man känner för att få navigation i displayen i framtiden då, just nu hoppar jag nog över det, 7000:- för något som finns gratis i alla telefoner idag är ju otroligt.
Användarvisningsbild
av leiwi
iD2 skrev:Ok så internetkartan kan man glömma alltså :( är väl bara betala 7000 då om man känner för att få navigation i displayen i framtiden då, just nu hoppar jag nog över det, 7000:- för något som finns gratis i alla telefoner idag är ju otroligt.

Jo så är det ju under förutsättning att man är i Sverige så fungerar ju gratis navigation hyfsat i telefonen eller med en vanlig bil navigator . Men om man som jag använder den utomlands så blir ju kostnaden för roaming data snabbt bli oerhört dyrt
då "internet navigation" slukar enormt mycket datatrafik och då kommer ju dom 7000 i annat läge. Sedan är det ju så att det även finns finns andra fördelar med integrerad navigation.

Men visst det är ett kraftfullt pris :(
Användarvisningsbild
av ersj
Jag har också väntat på internetkarta. Står ju beskrivet i instruktionsboken men har börjat tappa förhoppningarna på att det ska komma. Mejlade Volvo och frågade för ett par veckor sedan men har inte fått något svar än.
Användarvisningsbild
av leiwi
ersj skrev:Jag har också väntat på internetkarta. Står ju beskrivet i instruktionsboken men har börjat tappa förhoppningarna på att det ska komma. Mejlade Volvo och frågade för ett par veckor sedan men har inte fått något svar än.

Jag förstår att du hittat beskrivningen i tillägsboken för Sensus men om du tittar noga så finns det en liten "1" direkt efter "Internetkarta" och tittar man längst ner på sidan så står det att 1 an "gäller vissa marknader"

Tråkigt är det :( :(
av blåbärsmannen
har inte alla my15 modeller med det lilla teknikpaket internet kartor lr vad det är .kollar runt lite eftersom det blir nog ett köp av en v40 närmaste tiden, märkte att alla har nav symbolen på instrument panelen, men vad jag förstått så har man kartor men är ingen riktigt gps ?? är det som google maps lr något liknande?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Navigationen hos volvo har bara blivit billigare med tiden, ofta har dom numera inbakat i något bra paket. Värst är väl mercedes dom tar 30 000 för sitt command system med navigation?
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]