Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snacksalig
Nu har ju inte Volvo laminerat glas som option på dörrutorna, men ändå. Nåt hjälper det kanske om någon vill bryta sig in i bagageutrymmet? Personligen tror jag att det stoppar den tillfälligt tjuven. Men den som vill ta sig in genom Volvos laminerade glas, gör det på ett par sekunder med en halvdan yxa.

Själv föredrar jag att ha härdat glas, utan laminatfolie, i sidorutorna, så att man kan ta sig ut om man hamnar i vattnet med bilen...
Användarvisningsbild
av börne
mattish skrev:
LazerHawke skrev:
Bilnörden skrev:Ja det borde inte gå att öppna huven när bilen är låst.
Larmet borde ju gått när man öppnade huven? att man obemärkt snor 2 lyktor utan att någon ser eller hör något är ju ett mysterium
i dec. så blev farsan och två andra av med samma saker + grillen på samma sätt. Mycket märkligt utan att någon reagerat..
Folk bryr sig inte... att det går ett larm då & då, det är liksom "normalt" :evil:

Sen att dra i spaken för att öppna huven & lossa strålkastarna gör du ju på sekunder på dessa bilarna, så om larmet går bryr dom sig nog inte om utan dom är borta innan nån hunnit reagera. Jag gillade att det är så lätt idag då jag behövde byta en lampa, men det trista är ju att packet gynnas av att Volvo gjort det lätt att byta lampor.
av s6025t
Snacksalig skrev:Nu har ju inte Volvo laminerat glas som option på dörrutorna, men ändå. Nåt hjälper det kanske om någon vill bryta sig in i bagageutrymmet? Personligen tror jag att det stoppar den tillfälligt tjuven. Men den som vill ta sig in genom Volvos laminerade glas, gör det på ett par sekunder med en halvdan yxa.

Själv föredrar jag att ha härdat glas, utan laminatfolie, i sidorutorna, så att man kan ta sig ut om man hamnar i vattnet med bilen...
Hoppas du inte beställt din XC70 med lastpaket? för där ingår laminerat glas på alla sidorutor :???:
Användarvisningsbild
av xerent
Ett litet hänglås på skenorna som låser strålkastarhusen vore kanske något. En liten metallhake som svetsas ovanför eller så. Men även om man låser fast strålkastarhusen med hänglås kanske tjuven blir förbannad och gör skadegörelse istället - eller kommer tillbaka med bultsax senare.
av CMD
Perra83 skrev:Hade BLL på min 854 Turbo -95 med Volvo Guard II.

Där hade väl laminerade rutor kanske stoppat tjuven?
Jaha, där ser man. Jag hade det inte på min 855 T5 från -97 men de var o andra sidan en tysk-import.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
s6025t skrev:
Snacksalig skrev:Nu har ju inte Volvo laminerat glas som option på dörrutorna, men ändå. Nåt hjälper det kanske om någon vill bryta sig in i bagageutrymmet? Personligen tror jag att det stoppar den tillfälligt tjuven. Men den som vill ta sig in genom Volvos laminerade glas, gör det på ett par sekunder med en halvdan yxa.

Hoppas du inte beställt din XC70 med lastpaket? för där ingår laminerat glas på alla sidorutor :???:
Nope. Valde bort lastpaket, men visste inte att det inkluderade dörrglasen? Trodde bara det var kring bagaget.

Där ser man, ibland är man klok utan att veta om det...
Senast redigerad av 1 Snacksalig, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
StefanN skrev:
Snacksalig skrev:Nu har ju inte Volvo laminerat glas som option på dörrutorna
När slutade dom med det? Det finns ju på -08 i alla fall.
Jag måste ha missat att laminerat glad inkluderade dörrglasen.
Ber om ursäkt för detta.
Användarvisningsbild
av MartinS
Laminerat är ett fantastiskt stöldskydd. Att inte kunna ta sig ut om man hamnar ubder vatten känns ändå rätt osannolikt att det skall hända. Jag tror oftare folk blir rejält skadade av glassplitter från vanliga rutor.

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]