Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BeppeV70
Laddat upp det stora 100 ampere batteriet, låste och låste upp. tryckte 3 ggr upplåsning aktiverade automatiskt lås, tryckte 3ggr igen avaktiverade. Haft bilen olåst ej larmat....Låst bilen nu den står tyst ännu...peppar peppar kanske var dålig spännings fel?
Användarvisningsbild
av svergie2
Bara till att ta tillbaka den till firman du köpte den från om den fortsätter strula. Börjar dom kackla så bara du hänvisar till konsumentköplagen :)
av BeppeV70
10 timmars tystnad sen börja bilfaan larma igen 2ggr på raken!!! Åkte till bilförsäljaren de kunde ej läsa felkoderna. Åkte till bilbolaget för 318kr fann de ett helt gäng felkoder på lite allt möjligt....När det gällde larmet var det nån felkod siren samt vänster framdörr....Åkte till försäljaren de "smörjde" sirenen samt dörrlåset men efter detta är gjort står varningstriangel med text " service larmssystem erfodras"......Bilbolaget gissar på dörrlås och siren behöver bytas. Hoppas få slippa betala mer än dessa 318kr....Säljaren lovat hjälpa mig. Men han ej mrf handlare står i kontraktet säljes i befintligt skick osv. Men bilen var ju olåst då jag satte mig i den i Lördags sen började larmandet. Tar man bort sirensäkring och låser med nyckel tycks dock ej larmet aktiveras...Blir en följetong detta:O(
Användarvisningsbild
av svergie2
BeppeV70 skrev:10 timmars tystnad sen börja bilfaan larma igen 2ggr på raken!!! Åkte till bilförsäljaren de kunde ej läsa felkoderna. Åkte till bilbolaget för 318kr fann de ett helt gäng felkoder på lite allt möjligt....När det gällde larmet var det nån felkod siren samt vänster framdörr....Åkte till försäljaren de "smörjde" sirenen samt dörrlåset men efter detta är gjort står varningstriangel med text " service larmssystem erfodras"......Bilbolaget gissar på dörrlås och siren behöver bytas. Hoppas få slippa betala mer än dessa 318kr....Säljaren lovat hjälpa mig. Men han ej mrf handlare står i kontraktet säljes i befintligt skick osv. Men bilen var ju olåst då jag satte mig i den i Lördags sen började larmandet. Tar man bort sirensäkring och låser med nyckel tycks dock ej larmet aktiveras...Blir en följetong detta:O(
Spelar ingen roll om det står befintligt skick (om inte bilen kostar under 30000?) I kontraktet, dom ska fixa felen åt dig ändå. Stå på dig och hänvisa/läs på om konsumentköplagen :) Du ska inte behöva betala en krona Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Befintligt skick har ingen betydelse.. Handlaren ska följa konsumentköplagen och den går inte att förhandla bort i avtal. Du borde inte ens behövt betala för felsökningen och har egentligen också rätt till ersättning för dina resor till handlaren.
Även om dom inte är med i MRF är dom kanske intresserade av att inte bli svartlistade hos Allmänna reklamationsnämnden..
Man brukar komma längst genom att vara trevlig men påläst om sina rättigheter.
av BeppeV70
Jo Volvon kostade 39 tusen ett rätt bra pris för en dieselturbo från 2003 med 1 ägare och rullat 26t . Låter som säljaren nu beställt siren och låskista...Följetongen fortsätter. Bilbolaget läste ju bara felkoderna de gjorde ej felsökning men de gissade på dessa 2 fel men kan även vara något kabelbrott som strular....
av iD2
Kan de vara så att en mobil eller liknande med NFC som finns i bilen när larmet går?
För på min C30 från 2011 så började larmet gå en massa gånger, ibland bara sekunder efter jag låste bilen och ibland efter mycket längre tid kunde den börja tjuta, efter en del funderingar så testade jag att sluta lämna min Windows telefon i bilen. Det visade sig att telefonen som är en Nokia Lumia med NFC som var problemet, har aldrig haft problem med larmet mer, måste varit telefonen som löste ut larmet. Behövde aldrig besöka verkstad för problemet.
av Andis
Just det här med telefon märkte jag härom dagen med. Skumt.
Ipaden går bra att ladda utan larmet går.
Men en väns iphone gick inte. Skumt har inte märkt det på min egna iphone men kanske inte laddat den i bilen ska prova igen.

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]