Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sierra94
Kan man/kan man inte låsa upp bilen inifrån på låsknapparna i dörren när den är larmad om man krossat rutan? Det tror jag går på de flesta bilar. Det är väl en säkerhetsgrej att du ska kunna låsa upp bilen inifrån fast den är låst/larmad?

Annars hade problemet varit löst?
av CMD
Sierra94 skrev:Kan man/kan man inte låsa upp bilen inifrån på låsknapparna i dörren när den är larmad om man krossat rutan? Det tror jag går på de flesta bilar. Det är väl en säkerhetsgrej att du ska kunna låsa upp bilen inifrån fast den är låst/larmad?

Bilar som har BLL = blockerat låsläge kan man inte låsa upp med knappen från insidan. Nån med mer exakta kunskaper får rätta mig på årtalet men jag tror Volvo haft BLL som standard sen första gen V70 dvs 1997.

BLL går in en stund efter du låst bilen för att man inte ska kunna låsa in folk av misstag i bilen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
CMD skrev:
Sierra94 skrev:Kan man/kan man inte låsa upp bilen inifrån på låsknapparna i dörren när den är larmad om man krossat rutan? Det tror jag går på de flesta bilar. Det är väl en säkerhetsgrej att du ska kunna låsa upp bilen inifrån fast den är låst/larmad?

Bilar som har BLL = blockerat låsläge kan man inte låsa upp med knappen från insidan. Nån med mer exakta kunskaper får rätta mig på årtalet men jag tror Volvo haft BLL som standard sen första gen V70 dvs 1997.

BLL går in en stund efter du låst bilen för att man inte ska kunna låsa in folk av misstag i bilen.
Då får du vara jävligt snabb för det handlar bara om ett par få sekunder man hör ett ganska högt klick strax efter man tryckt på låsknappen
Senast redigerad av 1 LazerHawke, redigerad totalt 0 gånger.
av mattish
LazerHawke skrev:
Bilnörden skrev:Ja det borde inte gå att öppna huven när bilen är låst.
Larmet borde ju gått när man öppnade huven? att man obemärkt snor 2 lyktor utan att någon ser eller hör något är ju ett mysterium
i dec. så blev farsan och två andra av med samma saker + grillen på samma sätt. Mycket märkligt utan att någon reagerat..
av CMD
LazerHawke skrev:
CMD skrev:

Då får du vara jävligt snabb för det handlar bara om ett par få sekunder man hör ett ganska högt klick strax efter man tryckt på låsknappen
"En stund" är ett väldigt relativt begrepp! :D
Användarvisningsbild
av LazerHawke

BLL går in en stund efter du låst bilen för att man inte ska kunna låsa in folk av misstag i bilen.[/quote]

Då får du vara jävligt snabb för det handlar bara om ett par få sekunder man hör ett ganska högt klick strax efter man tryckt på låsknappen[/quote]

"En stund" är ett väldigt relativt begrepp! :D[/quote]

hahaha
Användarvisningsbild
av Jahaja
LazerHawke skrev:
CMD skrev:

Uppåt 10 sekunder är det väl ändå.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Riktigt surt!

Det enda som inte heller hjälper är ju att märka sakerna. Kan om möjligt bli lättare att få tillbaka sakerna dock.
Hade det varit bättre om de inte kunnat öppna huven, kanske men då kanske de brutit upp huven istället vilket inte heller vore speciellt skoj. Luktar iaf beställningsjobb lång väg så sakerna kommer nog tyvärr inte dyka upp på någon sajt alls utan sitter snart på en krockad bil i något land sydöst om Sverige.

Kanske vore bättre om det inte vore så lätt för en privatperson att få tag i vem som äger ett visst fordon utan ägarens godkännande.
av Uninium
Delningen på FB

Eftersom att dom har valt att ha det offentligt med att dela inlägget så ser jag inget fel med att lägga upp det här.

Sen skulle man ju bli lagomt road om man kom ut till nått dylikt :evil: :evil:

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]