Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
En bekant delade detta på Facebook. Detta hände i Umeåområdet häromdagen. Jag lägger inte upp namn, utan kan bara konstatera att stöldskyddet för strålkastarna är obefintligt. Hjälp gärna till att hålla utkik på blocket och liknande efter Faceliftstrålkastarna...

Bild
Användarvisningsbild
av Sierra94
Ja, men i detta fallet har de ju krossat rutan och öppnat huven för att kunna få loss strålkastarna. Det hade väl inte gått att lossa dem utan att öppna huven?

Så det hade väl kunnat hända på vilket bilmärke som helst. Förutom de som kräver att man ska demontera främre kofångarplasten för att lossa lyktorna.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Sierra94 skrev:Ja, men i detta fallet har de ju krossat rutan och öppnat huven för att kunna få loss strålkastarna. Det hade väl inte gått att lossa dem utan att öppna huven?

Så det hade väl kunnat hända på vilket bilmärke som helst. Förutom de som kräver att man ska demontera främre kofångarplasten för att lossa lyktorna.
sitter med 2 långa sprintar som du lossar uppifrån där av öppen huv!
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Bilnörden skrev:Ja det borde inte gå att öppna huven när bilen är låst.
Larmet borde ju gått när man öppnade huven? att man obemärkt snor 2 lyktor utan att någon ser eller hör något är ju ett mysterium
av s6025t
Bilen verkar ju stå på en plats där det inte är allt för mycket folk då kvittar det ju att larmet tjuter o det tar ju max 1minut o få loss strålkastarna när väl huven är öppen
Tyvärr lär det väl bli vanligare då äldre V70 typ första 08-09 börjar bli överkomliga som begagnade då folk som inte kan skilja på dit o mitt vill pimpa sina äldre bilar det är väl ungefär samma sak med R-design delarna vid dimljusen o backspegelkåpor som också är lätta att stjäla
Senast redigerad av 1 s6025t, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
s6025t skrev:Bilen verkar ju stå på en plats där det inte är allt för mycket folk då kvittar det ju att larmet tjuter o det tar ju max 1minut o få loss strålkastarna när väl huven är öppen
sant iofs

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]