- lör 07 mar 2015, 19:58
under 6 sek? då har du nog gjort något rejält med motorn ? om du optimerar den med polestar gör den ca 0-100 på 6,7 sek
YoZ skrev:Lite inputs
Ägde en V70 T6 AWD Polestar 2009 i lite drygt ett år. Hann avverka 3500 mil.
Med lätthet en av de finaste bilar jag ägt! Grym komfort kontra ordentligt fin prestanda! Vi snackar 2 ton volvo som accelererar 0-100 på under 6 sek. 0-200 19-20 sek (autobahn).
Bilen drack 1.1-1.3 blandad körning / 98oktan. 0.88 landsväg/ 98 oktan.
De flesta T6:or släpptes fullutrustade. Summun standard tror jag? Nog rätt lätt att hitta bilar med mycket utrustning. Något som jag dock rek är premium sound paketet. Otroligt fint ljudsystem med dynaudiohögtalare inkl sub. Tror systemet pumpar 700-800 w i surround, om inte mer;)?
Laminerade rutor är inte dumt heller. Gör bilen duktigt tyst i kupén!
T6:an är lite av en udda bil. Ställ in dig på att den inte är gratis att äga! Skatt, försäkring, förbrukning kan nog upplevas aningen saftig. Värt? Ja om man tycker sig ha råd. Grymt rolig bil.
Se till att hitta en bil med god dokumentation, krav fullservad ? Försök hitta en bil så du får garanti. Jämför försäkringsbolag och se hur många mil deras maskinskadeförsäkringar gäller upp till!
T6:an är rätt billig att standardserva. Det som gäller att vara noga med efter mina erfarenheter är att vara noga att kolla så automatlåda/ AWD lirar som de skall. Så nära som silkeslen växling samt vibrationsfri drivning skall gälla! Lyssna gärna efter missljud/ kardanljud från haldexkoppling/ slutväxel. Defekt slutväxel kostar ex 35-50000 sek att byta! Inte roligt.
Att Byta samtliga oljor på AWD:n / automatlådan är något jag absolut rek! Är inte specifikt för T6:an. Men detta är inte dumt att göra!
Lycka till!
under 6 sek? då har du nog gjort något rejält med motorn ? om du optimerar den med polestar gör den ca 0-100 på 6,7 sek

- By LundgrenR