Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Där kommer nog du och bilen att trivas. :)
Takk-takk! Her blir vi nok forhåpentligvis i 20 år +. :D Deilig å endelig ha plass til alt man har tatt vare på og tror man en gang får bruk for :roll:
I den forbindelse har jeg da også startet jakten på en god høytrykkspyler. Trodde Kärcher var "Mercedesen". Ingen andre verken over eller ved siden, men etter litt "googling" på diverse forum ser jeg at Nilfisk må være lik så bra om ikke bedre (brukererfaringer). Favoritten (i min prisklasse) så langt er Nilfisk E145.3-10 H. Del gjerne erfaringer og tips om dere har noen! Mest sannsynlig er alle alternativer gode nok til min beskjedne bruk (bil, hus, terrasse).

(digresjon: følte meg sånn passe idiot her en dag for noen uker siden. Hadde da eid bilen en god stund, og trodde at venstre "spor" på girhendelen bare var for manuelt girbytte ("shift-giring"). Men neida. Fant ut at "s" er sportmodus som girer selv, bare på høyere turtall og bla-bla-bla-som-dere-vet. Suveren å bruke ved forbikjøring!
Jeg visste altså hvordan jeg kunne bruke hver eneste funksjon i infotainment-systemet, og hvor lang led-pæra i taket på bagasjerommet var før jeg kjøpte bilen. Men ikke dette. :oops: ) :wink:
Til tross for 4 grader i lufta bestemte jeg meg for å ta den først vårpussen i dag. Var ivrig på å prøve ut den nye høytrykkspyleren og tok derfor en rask vask med en enda raskere polering/voksing. Det er nå uten tvil bedre enn ingen pleie uansett :wink: Produktene jeg brukte er helt "midt på treet". Ikke noe Autoglym eller liknende "eksklusive" produkter.
Legger ved noen bilder fra økta! God påske! (BE)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Linqid skrev:En nytvättad bil i solljus. Finns det något bättre? 8)
Nei, det er virkelig en av livets små gleder! :wink:
En stund siden sist! Å flytte samtidig som man jobber, går skole og har en høygravid kjæreste gjør at bilforum nedprioriteres - i hvert fall den deltakende delen. Er nå i hus og har endelig fått litt tid til å pleie kjerra.
Har blant annet byttet til sommerdekk, for ca 2 1/2 uke siden. I kveld byttet jeg til vinterdekk igjen. Du kan si mye pent om midt-Norge, men været er faen meg helt på utur. År etter år! Jaja, slipper i hvert fall å stå utendørs og prakkes nå da. En enkel garasje, radioen på og en pils gjør jobben nærmest koselig, selv om det er bytte nr 2. Og når våren først kommer for fullt vet vi å nyte den til det fulle :)

Slenger ut noen bilder! Lite kreativt men generelle "hverdagsbilder", naturligvis med bilen som fokus.

Bilens nye hjem.
Bild

Dekkbytte nr 2 i vår. Piggdekkene på igjen (skal til Åre på utdrikningslag, og over fjellet er det rett og slett vinter).
Bild

Gleder meg til å prøve mer av dette i vår/sommer! Har kjøpt litt bilpleieprodukter, bl.a. DAS 6 Pro, Menzerna, en del annet snacks) :-)-)
Bild

Prøvde meg på min første motorvask, ever. Lite omfattende: avfetting, lett vask og spyling fra avstand.
Bild

Stemningsbilde fra Munkeby klosterruiner i Levanger.
Bild
Update: har nå kjørt nærmere 12000 km med bilen siden slutten av januar.
Kort oppsummert har den fungert utmerket. Ikke noe tull eller uventede verkstedbesøk, noe det heller ikke bør være på en så ny bil.

Ros:
- Godt fornøyd med motoren. Absolutt sterk nok til vanlig bruk, også når det lasses på med bagasje og passasjerer! Takk til dieselens (relative) høye dreiemoment! Fin på forbruket. Ca 0,62 per mil på blandet kjøring. Fullastet bil på ferietur med mest rolig, men også til dels aktiv kjøring, (130 mil) krevde 0,55 per mil.
- Veldig komfortabel! Ingen over, kanskje noen ved siden (Saab? Citroen?)
- Praktisk! Ingen plassproblemer, selv om vi må ta hjulene av barnevogna for å få den inn på langs. Handler vel mer om at vi har kjøpt stor barnevogn (Simo kombi).
- Keyless er priceless. Adaptive cruise også.

Ris:
- Girkassa er ok men ikke på høyde med MB/BMW/Audi fra samme år. Spesielt på nedgiring kan den slå til og være litt hard sammenlignet med flere konkurrenter. Det er likevel ingenting jeg irriterer meg over til daglig.
- Start/stopp-funksjon er automatisk på ved start. Hater denne funksjonen og slår den alltid av. Hadde samme på BMW'en jeg hadde tidligere.
- 90% av tiden leverer motoren nok krefter. Savner likevel det lille siste "trøkket" ved forbikjøringer. Lukter Polestar-oppgradering etter hvert... :wink:

Hvordan er det med serviceintervallene på denne bilen? Trodde selv det var hver 30000 km (noe som jeg personlig synes virker altfor lenge mellom). Den ble servet før kjøp, men likevel står det at den skal inn til service om 2 mndr. Merkelig... Den vil da ha gått ca 40000 km.

Altså godt fornøyd med bilen!
Legger ved noen bilder:

Bild

Bild

Bild
Bromsbelägg

Köp från aeromotors. sålänge[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &au[…]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragaren[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]