Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BeppeV70
Köpt en V70 2,4D årsmodell 2003 idag låser jag bilen utlöses larmet!!! Även om jag låter bli låsa bilen startar larmet tjuta å blinka!!! Förra ägaren säger det aldrig hänt , och bilsäljaren likadant....Testat båda fjärrdosorna likadant! Finns en knapp stänga av sensorer men inget händer om jag trycker på den. Alla dörrar och fönster stängda men tankluckan tycks ej låsa....Bilen står plant men mycket vatten under den snösmält. Tvingats koppla bort batteriet nu detta går ju ej!!! Tacksam för brådskande svar!!! Bilen står olåst utan ström nu
av BeppeV70
Sirenen tjuter HÖGLJUTT varken bilfirman eller förra ägaren varit med om detta säger dom....Utan batteri är iallefall bilen tyst nu....Går ju inte ha batteriet påkopplat tycks det:O(
av BeppeV70
Larmmodul??? Låter dyrt??? Köpte ju bilen idag hade sommardäcken i bagaget kan de tryckt mot rutor orsakat detta??? Sen låg spänning i batteriet. ?? Provkörde bilen några dagar sedan då funka allt men idag stog den olåst hos handlaren han hade lastat i däcken
av jaka
Hej!
Det är det väl det gamla vanlig: sönderfrätt kretskort i sirenen!
Om du tar bort sirenen som sitter under höger framskärm och sågar upp plasten mellan det svarta och det grå så kommer du att upptäcka att batterisyra från 7,2V NiMH batteriet har runnit ner på kretskortet och korroderat detta.
Detta är ett mycket vanligt fel på sirenerna.
Behöver du ett fungerande signalkretskort så har jag ett liggande.
Användarvisningsbild
av 240freak
Hallåj!
Hade samma problem på min S60 -05. Hörde med volvo och det skulle kosta närmare 3000-4000 kr å få det utbytt, bara en ny siren går på drygt 2000 kr.
En heads-up, ska du skruva själv så sitter sirenpaketet fast med en brytbult som sitter lite dumt till, trångt att komma åt. Har du en dremel eller liknade så är det inget större problem :)
Användarvisningsbild
av wissel
Beppe: ta bort säkringen tillsvidare så kan du låsa o laarma som vanligt. Har för mig nr 38 inne i. kupen. Ser luckan. Om du öpnnar förardörren. Du får ett tjat varje gång du startar bilen...Larmservice erfordras. Men du slipper störa grannar osv.

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]