Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mobe
Detta har jag helt missat. Sen är jag nog lite inne på pettson´s spår att man förknippar blåljus med utryckning och fri väg. Jag tycker att man i så fall endast skall få ha ett fast sken när bilen står stilla, möjligen upp till 10km/h .

Rullade - alltid blinkade
stillastående - fast eller blinkade kan vara valbart pga situation ex stillastående vid motorväg bra med blinkande etc
av PTV
Jaha, så nu ska man tydligen sänka den blå ljusvolymen och använda den som någon form av mysbelysning.Antingen är det fri väg eller så skiter jag i vilket.Anslagstavlan hade löst denna information för många.Blir nästa polisiära steg att använda sirenen som någon form av Hemglassjingle i området man färdas i.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
joel80 skrev:Mja.. dom kör omkring inne i stan i Gävle med det.. i "vanlig" fart på 30-vägarna i city.

Men det är inte tänkt att användas så, utan vid "krypkörning" eller stillastående t.ex i krogmiljö osv.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Det har varit info om detta på nyheterna. Iaf gävle-dala.
Användarvisningsbild
av SvenB
Inte bara där utan på riksnyheterna. Ett längre inslag med intervju.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Perra83 skrev:Ut med information på Facebook som alla tycks ha utom jag.
Jag har inte heller facebook :mrgreen: Så nog finns det dom som inte har det, men vi är nog lätträknade :lol:

Håller lite med pettsons tankesätt där, blir ju betydligt enklare att 'anpassa' sina brott när man ser snuten från flera mils avstånd( :lol: ), än när dom plötsligt dyker upp 'från ingenstans'.
I polisens ögon kommer det ju ha extremt possetiv effekt - dom kommer typ aldrig se några brott, medans i verkligheten gör det inte ett dugg skillnad.
av Lövet
Det är dock ingen skyldighet att titta på Aktuellt/Rapport varenda dag.

För mig var detta totalt nytt. Aldrig sett eller hört tidigare.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har missat det trots att jag försöker tillhodogöra mig i allafall en nyhetssändning per dag.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Jag har inte heller facebook eller nåt annat tidsfördriv kallat sociala medier. Håller mig till forum och verkliga livet :-P
Användarvisningsbild
av SvenB
Lövet skrev:Det är dock ingen skyldighet att titta på Aktuellt/Rapport varenda dag.
Självklart inte, men det gäller väl alla medier oavsett om det är tidningar, TV, Facebook eller radio. :D
Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]

Bromsköld till v70xc -00

Nu finns bromssköldar att beställa fr&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]