Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Bensinvärmare är guld värt, det har jag i min. CTEK laddare har jag satt in i min, med kabel på batteripolerna bara. Laddar genom att öppna huven men har man 12V i bagaget eller skruvförmåga går det att ladda den vägen också. Har funderat på att löda en förlängning av laddarkabeln kabeln ut till grillen.

Du kan montera motorvärmare trots att du har bensinvärmare, men frågan är om det behövs. Har du laddstolpe på jobbet kan det vara värt men inte annars.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
På en diesel är det bra att ha men på en bensinare är det inte ett måste tycker jag, bilen blir väldigt varm fort ändå :)
av valln
Hur lång tid tar det för T5 vea att gå upp i motortemp jämfört med äldre 5-cyl-bensinare?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Fördelen med den ena med röd klädsel är att den har gått lite, nackdelen är att den inte har samma ljudsystem som den jag senast länkade till. Dock hade den gått 13000, inte mkt i bilvärlden men prisetnvar också högre. Four c samt gps, är det nödvändigt eller klarar man sig med den enklare varianten. Svårt val.
Användarvisningsbild
av EjS
the_dolph skrev:Fördelen med den ena med röd klädsel är att den har gått lite, nackdelen är att den inte har samma ljudsystem som den jag senast länkade till. Dock hade den gått 13000, inte mkt i bilvärlden men prisetnvar också högre. Four c samt gps, är det nödvändigt eller klarar man sig med den enklare varianten. Svårt val.
Kom ihåg att en four-c dämpare kostar 7000 och de byts i 2 eller 4 stk.
8-)
av dissonans
EjS skrev:
the_dolph skrev:Fördelen med den ena med röd klädsel är att den har gått lite, nackdelen är att den inte har samma ljudsystem som den jag senast länkade till. Dock hade den gått 13000, inte mkt i bilvärlden men prisetnvar också högre. Four c samt gps, är det nödvändigt eller klarar man sig med den enklare varianten. Svårt val.
Kom ihåg att en four-c dämpare kostar 7000 och de byts i 2 eller 4 stk.
8-)
Finns för halva priset hos t ex mrauto (monroe).
Användarvisningsbild
av the_dolph
För det priset och miltalen går det även att fixa polestar :)
av Andis
Gilla den svarta så fin :-)

Fantastisk mysig bil att köra. Du kommer älska T6.

Lycka till med bilköpandet.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Menar du den svarta som hade gått närmare 14000 eller den mörka som hade gått runt 7000? Jag gillar båda, synd att den ena hade gått 14000, men den var fint utrustad samt facelift till 2013

Med vänlig hälsning, Lars
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 24

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]