Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johgro
Ska hämta en mugghållare som ska sitta i mittkonsollen mellan framstolarna imorgon em. Kanske är en lökig fråga, men hur går man tillväga för att demontera bef. förvaringsfack och montera ditt mugghållaren?
Original eftermontering görs iaf såhär.
Läs monteringsanvisningen på:
http://accessories.volvocars.com/sv-se ---> Välj din bil ---> V70 2002 ---> Monteringsanvisningar ---> Sök på Mugghållare ---> Välj den med anvisningsnummer 8622910 ---> TADAA!!

EDIT: Läste den själv nu bara för att, den lämnade en sak att undra över vilket är spärren på nuvarande låda. Antar där med att den inte behöver/ska tas bort. Konstigt annars att inte det stod med.

Jaja kanske någon annan som vet...?...
av johgro
Det är som klacken säger, bara att trycka dit den i befintligt förvaringsfack. Men, innan jag trycker dit mugghållaren, ngn som vet hur man demonterar den om man skulle vilja framöver??
av johgro
klacken skrev:Är bara att ta bort.

Om det är någon som mot förmodan undrar kring montering/demontering av mugghållare är det precis som klacken skriver. Bort med gummimattan i botten på det den rektangulära förvaringsfacket mellan framstolarna och tryck ditt mugghållaren. Demontering=dra den ganska hårt rakt upp och den lossnar. :-)-)
av monza
Trådkapning:
Kan jag montera sådan mugghållare även i en -01 S80?

Mvh
Nej den passar inte, de har pop-up mugghållaren (art.nr 88271) där istället.

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]