Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:Klart bra erbjudande på MY16 som nu finns komplett (ganska...) i betaversionen... Men tycker inte priserna är så bra egentligen med tanke på att det är en väldigt gammal modell. Kom ju sommaren 06 som S80, alltså nio år sedan. Men visst är det en mycket bekväm och välbyggd bil. Jag tror dock att modellen snart börjar kännas gammal...
Per
Allt beror på vad V90 kommer kosta. När V70II ersatte V70N kostade de ju ungefär samma och man var tvungna att dumpa gamla modellen som classic med lägre pris.

Om allt stämmer och V90 kommer med premiumstämpel och skyhögt högre pris så behöver inte dumpa classic lika mycket denna gången.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tycker att en S80-15 känns lika gammal som som en XC60 V60 med flera.. 70/80 serien har verkligen blivit mycket uppdaterad genom tiden och känns fortfarande nästan lika moderna som 60-serien.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Någon som vet om det kommer stå Classic på bakluckan? För i bygg din bil gör det inte det.
av SverreK
Är riktigt sugen på en V70 Classic. Min d3 my11 har gått som en klocka i 8000 mil efter lite inledande bekymmer som garantin fixade, så jag är inte rädd att köpa en likadan till. Om det blir av siktar jag på en D4 med 8-stegs automat. Undrar vad de kommer gå för..... D4 my15 AWD automat hamnade väl strax över 300k. Så rimligen borde my16 gå på något liknande. Eller det kanske bara är i mina drömmar :D
av SverreK
Kluster skrev:Åååh mumma - V70 D3 Aut Classic Momentum Miljöklassad! Vad tusan ska man kunna pruta på då när allt nästan ingår?!
Priset såklart :wink:
av para
SverreK skrev:Är riktigt sugen på en V70 Classic. Min d3 my11 har gått som en klocka i 8000 mil efter lite inledande bekymmer som garantin fixade, så jag är inte rädd att köpa en likadan till. Om det blir av siktar jag på en D4 med 8-stegs automat. Undrar vad de kommer gå för..... D4 my15 AWD automat hamnade väl strax över 300k. Så rimligen borde my16 gå på något liknande. Eller det kanske bara är i mina drömmar :D
Är väl bara att kolla priset på bygg din bil så vet du om du ska drömma vidare eller inte
av Kluster
simonhalmstad skrev:Någon som vet om det kommer stå Classic på bakluckan? För i bygg din bil gör det inte det.
Varför skulle det inte stå det? Det har det ju stått på de senaste modellerna som haft den varianten. Det är väl om Volvo har satt tillägget "Borttag av emblem" aktiverat som standard då :roll:
SverreK skrev:
Kluster skrev:Åååh mumma - V70 D3 Aut Classic Momentum Miljöklassad! Vad tusan ska man kunna pruta på då när allt nästan ingår?!
Priset såklart :wink:
Nehä?! :wink: Får kolla vad mottagandet blir vid en uppsättning nya dubbade vinterdäck inkl fälg + tonade rutor :roll:
av SverreK
para skrev:
Är väl bara att kolla priset på bygg din bil så vet du om du ska drömma vidare eller inte

Det priset får man ju ta med en nypa salt.... det lär ju komma kampanjer under året med åtminstone några % rabatt...
Om jag minns rätt var väl listpris på D4 AWD automat my15 uppåt en 360K och den gick ju få för betydligt mindre.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Tillhör den skara som beställde XC70 nyligen, innan Classic släpptes.

Har konfigurerat den XC70 D5 AWD som jag beställt med Sport Edition och en massa annat och slutsatsen jag drar är;

Det blir inte billigare med en Classic för mig! T ex tar de nu 15 900 kr för Sport (9900 kr förut). Skillnaden är elstol förare och tydligen är nivåregleringen tillbaka helt plötsligt... :(

Jag valde lastpaket till min och det finns inte längre. Elluckan ingår visserligen men tonade/laminerade rutor går på lika mkt som lastpaketet gjorde.
Summa summarum; Min MY15 var ca 15 000 kr billigare med motsvarande utrustning (då saknar jag elstol och keyless go vilket jag prioriterade bort).

Tur också att motoruppgraderingen ändå inte når upp till Polestar som jag beställt, dock blev skillnaden mindre.... ;)
Känns som att jag kan sova gott i väntan på min MY15!

Är det någon som har beställt MY15 nyligen som lyckats förhandla till sig MY16-utrustning i efterhand (ändra ordern)? Tänker då på Keyless och elstolar...
Användarvisningsbild
av Perra83
JanneP77 skrev: Är det någon som har beställt MY15 nyligen som lyckats förhandla till sig MY16-utrustning i efterhand (ändra ordern)? Tänker då på Keyless och elstolar...
Det tabben gör man bara inte :shock: Keyless och minst en elstol är i princip omöjligt att vara utan. Min V60 saknar elstolar och ja mår dåligt varje gång jag ska ta bilen efter att sambon har kört (S) Så satans pissjobbigt är det faktiskt!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]