Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Ekonomin ser lite bättre ut, och jag vill köpa Ocean Mk18 fälgar till min 744. De vanligaste däckstorlekarna är 215/35 och 225/40. 215/35 verkar vara vanligast, men 225/40 verkar skydda fälgarna mot stenskott mycket bättre.

Nu till frågan: Min bil är sänkt med sänkningsfjädrar från klracing med 40/40. Klarar jag av dessa fälgar? Passar bara de smala däcken? Måste jag valsa skärmarna?

Magkänslan säger 225/40 för att bevara fälgarna lite mer, men den kanske blir för bred då?

Någon som har erfarenheter?
White skrev:Min 945 är också sänkt 40/40 och 225 på 7" bred fälg med ET20 tar i skärmkanterna bak när det fjädrar ner.
Mina fälgar har ET6. Det säger mig inte så mycket. Tar dina däck i skärmkanterna på utsidan eller insidan?
P210 skrev:Här kan du se vad folk åker runt med, lång tråd om fälgarna med däckdim o sänkning;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=201281&
Såg den tråden innan jag postade här. Jävligt lång tråd, och många motsägande inlägg med folk som gissar och en del som tar släggan och bankar.. Letar efter mer seriösa svar, så jag skrev på jagrullar.se :)

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]