- tor 05 mar 2015, 07:51
Åk över till handlaren och förklara att du känner dig snopen. Du lär nog inte få samma erbjudande som my16, men någonting kanske din säljare kan göra som lite plåster på såren. Det är väldigt många bilhandlare som fokuserar hårt på "nöjd kund" just nu.
Hbgpolisen skrev:Känner mig helt enkelt jävligt lurad nu. Beställde för exakt en månad sedan en V70 D4 AWD 2015 aut. summum med electric silver, lastpaket, klimatpaket drag etc. Det skulle vara himla bra erbjudande sades det. Nu när jag har minst en månad kvar tills jag ens får bilen så ser jag att listpriset för exakt samma bil men Classic-modell på Bygg din Volvo ligger ca 35 tusen UNDER listpriset när jag beställde den. Det är ju en hel del trots att rabatten då inte är avdragen vilket normalt är kring 10-11 %.
Vad göra? Hade det varit Media Markt och priset sänkts på en vara innan man fått den så hade man fått det nya lägre priset. Men i detta fallet får man helt enkelt köpa att man missat Classic erbjudandet? Eller ska man gå till bilhandlaren och förklara läget? Jag har t.o.m fram till 17 mars att göra ändringar i utrustning etc....
Känns nu bara jävligt kasst, mycket pengar som det är redan och att ha kanske hostat upp 20000 kr extra är fan snudd på lurendrejeri!
Åk över till handlaren och förklara att du känner dig snopen. Du lär nog inte få samma erbjudande som my16, men någonting kanske din säljare kan göra som lite plåster på såren. Det är väldigt många bilhandlare som fokuserar hårt på "nöjd kund" just nu.
- By Wallner77