Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sinus
Använder mig själv oxå av olivolja, som sagt blir riktig bra resultat.
av matzen10
Jag sökte på användarnamnet Nortti och fick fram det! (länken han gav var till hans privata kont, därför funkade det inte). Sökrutan är uppe till höger på startsidan. En röd 460. Kolla sista bilden; listen på bakrutan! En jädra skillnad! Och jag ska börja i helgen med :-)
Jag tänker klippa till en tvättsvampsbit som blir lika bred som listen = borde bli lättare att lägga på oljan då och samtidigt minimera "slasket" vid sidan om..

M V H
---> Matz
av Ugbugg
Ni som provat, hur länge håller det, kommer mattheten tillbaka? Det blir fint direkt efter påstrykningen men hur ser det ut efter, säg, 1-2 månader?
av Nortti
jag har behandlat listen ett varv , men borde nog stryka över ett varv till.
Jag gjorde det felet att jag var oförsiktig med oljan vilket resulterade i att det finns olja runt listerna...

här är en bättre länk än den tidigare!

http://www.garaget.org/?car=36809&image=390723
av Daddan
Kanske bättre med typ teakolja för utomhus-trämöbler eftersom den inte härsknar? Eller tänker jag galet?
Användarvisningsbild
av Brezzz
Olivolja härsknar inte heller.

/Fredde
Användarvisningsbild
av emmeborn
Hade på en omgång olivolja igår då jag äntligen har tvättat bilen ordentligt. Det blev kanon! Skall gå på med lite mer vid tillfälle. 8)
Användarvisningsbild
av TopGear
Nu rullar jag offtopic men ändå...

Ni som har rostfria vitvaror och vill ha glans men slippa fingeravtryck - använd olivolja efter att ha rengjort ytan. Glänser förträffligt och fett fastnar inte på fett, så... inga fingeravtryck fastnar heller. :wink:
/T
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]