Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
para skrev:Citat....."Motorprogrammet omfattar för Volvo V70 dieslarna D3, D4 och D4 AWD samt på bensinsidan T4 och så T5 Bi Fuel. Volvo XC70 har motorerna D4 FWD, D4 AWD och D5 AWD. Volvo S80 finns med D4."

Dock verkar alla artiklar vara skrivna idag, man kan ju hoppas att detta ändras.
Användarvisningsbild
av Perra83
Använde ni nya byggsidan för Volvo, nån beta? Den använde jag idag och då fanns i alla fall D5 till XC70.
av Linqid
Perra83 skrev:Använde ni nya byggsidan för Volvo, nån beta? Den använde jag idag och då fanns i alla fall D5 till XC70.
Bara XC70 som får behålla D5 AWD som alternativ.
Användarvisningsbild
av Anders E
Nån verkar ha druckit sprit hos Volvo alltså!

Inget vett alls i dessa motorvalsalternativ!
av Hbgpolisen
Känner mig helt enkelt jävligt lurad nu. Beställde för exakt en månad sedan en V70 D4 AWD 2015 aut. summum med electric silver, lastpaket, klimatpaket drag etc. Det skulle vara himla bra erbjudande sades det. Nu när jag har minst en månad kvar tills jag ens får bilen så ser jag att listpriset för exakt samma bil men Classic-modell på Bygg din Volvo ligger ca 35 tusen UNDER listpriset när jag beställde den. Det är ju en hel del trots att rabatten då inte är avdragen vilket normalt är kring 10-11 %.

Vad göra? Hade det varit Media Markt och priset sänkts på en vara innan man fått den så hade man fått det nya lägre priset. Men i detta fallet får man helt enkelt köpa att man missat Classic erbjudandet? Eller ska man gå till bilhandlaren och förklara läget? Jag har t.o.m fram till 17 mars att göra ändringar i utrustning etc....

Känns nu bara jävligt kasst, mycket pengar som det är redan och att ha kanske hostat upp 20000 kr extra är fan snudd på lurendrejeri!
av perhall
Klart bra erbjudande på MY16 som nu finns komplett (ganska...) i betaversionen... Men tycker inte priserna är så bra egentligen med tanke på att det är en väldigt gammal modell. Kom ju sommaren 06 som S80, alltså nio år sedan. Men visst är det en mycket bekväm och välbyggd bil. Jag tror dock att modellen snart börjar kännas gammal...
Per
av valln
Anders E skrev:Fasen, nu blir jag lite rädd....

På Volvo's hemsida saknas en vanlig T5:a, endast T5 gas finns att välja.
Vi är två som är rädd.
Givetvis har det funnits få, men alla S80 T5 -15 är borta från återförsäljarna. Det finns tretton på dussinet av D4 kvar hos åf.
Användarvisningsbild
av joel80
Finns det nån anledning till varför dom inte kör in 8-stegade lådan till D3-motor??
:(
av para
Funderar på en XC70 D4 AWD Sport Classic,
Ser att förbrukning och utsläpp "gått ner" ca 10%.
Från 6.4 till 5.8 l/10mil blandat
Från 169g till 153g

Beror det bara på att Start/stop är infört eller tror ni dom pillat på nått annat?
av Linqid
joel80 skrev:Finns det nån anledning till varför dom inte kör in 8-stegade lådan till D3-motor??
:(
Det är en ny 6-stegad låda och av någon anledning anser väl man att det räcker till i de mindre motorerna. BMW har ju gjort samma sak i sina nya, framhjulsdrivna plattformar och tagit fram en 6-stegs till 18-motorn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]