Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av ArvidL
Hej,

har precis köpt en v50 som har mycket sliten panel vid handtaget på vänster framdörr samt små sprickor i färgen på panelen vid växelspaken.

Har efter mycket googlande hittat ett företag som säger sig kunna åtgärda detta (ColorGlo) genom att måla/återställa.
Är det någon som har erfarenhet av detta företag?

Eller är det någon som har ett annat tipps på hur jag fixar detta utan att byta panelerna, hade ju varit kul men känns lite väl dyrt...

tacksam för svar!

/Arvid
Användarvisningsbild
av TommyP86
Har sett en med ett lagat snitt i en v70 skinnstol. Måttligt imponerad, ser inte bra ut, men det är inte hål iaf. Men det behöver självklart inte vara just colorglo som reparerat. Men är lite tveksam till hela grejen. Plast går att reparera hyfsat, men du måste vara mycket kritisk till vad de faktiskt fixar på ett snyggt sätt.
av Yaniz
Har en sådan där bedrövlig t-tex klädsel i min V70 som började spricka upp på förarstolen. Fick det fixat på ColorGlo för drygt 1000 kr. Själva reparationen var okej, men vad hjälper det när klädseln sprack upp på andra ställen. Jävla skitklädsel, fattar inte vad det är för inkompetent folk på Volvio som beslutar om materialval. Helt jävla efterblivet, blir förbannad bara jag tänker på det. Försökte byta in bilen, men fick skambud från handlarn pga den uppspruckna förarstolen, så jag kör slut på den istället om inte någon multi- eller ac-rem brister inom kort som leder till motorras och därefter skrotning. Sämsta bil jag haft.
Användarvisningsbild
av P210
ArvidL skrev:Hej, har precis köpt en v50 som har mycket sliten panel vid handtaget på vänster framdörr samt små sprickor i färgen på panelen vid växelspaken.
Har efter mycket googlande hittat ett företag som säger sig kunna åtgärda detta (ColorGlo) genom att måla/återställa.
Är det någon som har erfarenhet av detta företag?
Eller är det någon som har ett annat tipps på hur jag fixar detta utan att byta panelerna, hade ju varit kul men känns lite väl dyrt...
tacksam för svar!
/Arvid
Du kan ju köpa begagnade, de kostar inte många kronor, kolla Bildelsbasen.se
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... rigt/Alla/
Bild
av Yaniz
StefanN skrev:Man ska aldrig nånsin köpa en Kineticutrustad Volvo.
Håller med 24/7 samt 100% all vaken och ovaken tid. Fy fan vilken skit! Vem fan vill köpa en bil med klädsel som ser ut som om en utsvulten krokodil med sylvassa tänder bott i den. Sämsta bilköp jag någonsin gjort! Aldrig att jag köper Volvo igen!!!
Yaniz skrev:
StefanN skrev:Man ska aldrig nånsin köpa en Kineticutrustad Volvo.
Håller med 24/7 samt 100% all vaken och ovaken tid. Fy fan vilken skit! Vem fan vill köpa en bil med klädsel som ser ut som om en utsvulten krokodil med sylvassa tänder bott i den. Sämsta bilköp jag någonsin gjort! Aldrig att jag köper Volvo igen!!!
Bara köp en bättre utrustad Bild

Vad är skillnaden mellan Momentum och Kinetic när det gäller klädsel?
Användarvisningsbild
av P210
ArvidL skrev: har precis köpt en v50....
svergie2 skrev:Vad är skillnaden mellan Momentum och Kinetic när det gäller klädsel?
Nu var det ju V50 det gällde och där finns väl ingen tyg/skinn? Dalarö (textil/T-Tec) är standard klädsel tills du väljer antingen R-design eller skinn eller Summum
Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!

Ja det låter som ett elfel. Kanske någ[…]

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&o[…]