Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Alltså, alla har ju typ sagt att du INTE ska köpa denna bil, men du verkar ändå vilja göra det...? Vad var då poängen med denna tråd, om du ändå ignorerar alla råd och åsikter?
Tanken med tråden var tips och vad folk kan tro att det handlar om. Har kollat upp vilken hos Bilia, fått köpekontraktet och kommit överens om att ses på banken där vi ska ringa finans och lösa lånet. Ägaren visade sig vara en gruppchef på Volvo och bär de sålt bilar tidigare har de bara löst lånet och tomte göra detsamma här.

Jag känner att jag kollat alla hörn nu och täckt dem så förhoppningvis går det vägen. Bilen har percis det jag har och till ett bra pris - därför jag inte dragit mig ute direkt.
fdkelf skrev:
Inferno skrev:Tack för svar alla - Vi kommer mötas på banken och där ska vi göra upp affären.

Kommer ringa till Volvofinans där man får ett BG nummer att betala in på. Han får uppge sitt personnummer så vi vet summan, resterande pengar betalar jag in till deras konto.

Och som någon tipsade (tack förresten), så kommer jag använda appen för att få bilen i min ägo smidigt och bra!

Ska man skriva någon form av köpekontrakt tycker ni?

Får man fråga varför är du så väldigt intresserad av JUST DENNA bilen?
Den har alla de specs jag vill ha och det har jag inte hittat på snart en månad. Jag skulle ha köpt en annan för två veckor sen, sålde min bil och åkte för att hämta den nya. Killen hade sålt den när jag kom fram.. Så jag har ett lån och ingen bil. Denna är lågmilad och till ett väldigt bra pris vad jag förstått av er här men även säljaren på Bilia som blev imponerad. Det visade sig dock att ägaren jobbar som någon form av chef på Volvo och därför fått den billigare och sålt den till lite billigare pris. Kanske är naiv men tänker att de kanske trodde detta var enklaste vägen att jag bara överför pengar och de betalar av lånet.
Senast redigerad av 1 Inferno, redigerad totalt 0 gånger.
Inferno skrev:
Lucif3r skrev:Ägaren visade sig vara en gruppchef på Volvo och bär de sålt bilar tidigare har de bara löst lånet och tomte göra detsamma här.
Jobbar ägaren på Volvo? Kan du förtydliga detta lite?
fdkelf skrev:
Inferno skrev:
Lucif3r skrev:Ägaren visade sig vara en gruppchef på Volvo och bär de sålt bilar tidigare har de bara löst lånet och tomte göra detsamma här.
Jobbar ägaren på Volvo? Kan du förtydliga detta lite?
Haha, älskar autocorrect i mobilen.. "Tomte"..

Ja han jobbar på Volvo visade det sig och hade fått anställdrabatt på bilen. Vad jag menar är att jag blev lite mer "säker på min sak" då han är så högt uppsatt och att jag då inte tror att han försöker luras.
Du verkar ha kollat upp bra mycket, vilket ju är helt rätt när sånna här "varningsflaggor" kommer upp. Ibland behöver det inte vara skumt, utan bara nån som inte tänker så långt på säljsidan.
Om dom nu kommer överens om att lösa lånet direkt och du fått din vilja igenom för att minska osäkerheten skulle jag som du gå vidare, men vara extra uppmärksam på om dom avviker från överenskommet.
joel80 skrev:Du verkar ha kollat upp bra mycket, vilket ju är helt rätt när sånna här "varningsflaggor" kommer upp. Ibland behöver det inte vara skumt, utan bara nån som inte tänker så långt på säljsidan.
Om dom nu kommer överens om att lösa lånet direkt och du fått din vilja igenom för att minska osäkerheten skulle jag som du gå vidare, men vara extra uppmärksam på om dom avviker från överenskommet.
Hej Joel!

Ja det är lite så jag tänker också.

Det jag kollat av är:

Carfax
Transportstyrelsen
Bilia (De kollade upp bilen)
Polisen (utifall att)
Har fått se köpekvittot. Där står också hur mycket lån de tagit.
De gick med på att ses på banken och betala av lånet på plats.

Så jag antar att jag har det mesta på det torra, hoppas jag :)
Verkar som du kan somna gott nu ändå :-)-)
volvofantast skrev:Hur gick det ,blev köpet av?
Hej!

Det blev av! Jag är riktigt nöjd. Den var max-utrustad och för det priset är jag sjukt nöjd! Nu vill jag bara få på sommarsulorna. Finns ingen snö i Skara, borde väl vara OK då?
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]