Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av h3nk33
Någon här som eftermonterat dimljus på sin v70n och kan berätt hur ni gått tillväga?
Det finns inte några hål i stötfångare för dimljusen dock finns det utformat så man ser vart på stötfångaren som ska sitta.
Så jag antar att det första man måste göra är att kapa upp hål för dimljusen, men är det någon som vet om det finns några fästen färdigt för att montera dimljus? sedan har jag läst mig till att man måste programera om för att kunna ha dimljus samt ha rätt kabelsats, men tänker inte lägga ner några hutlösa summor för det, så blir nog att jag drar en egen reläsats och egen knapp till dom separat så slipper jag alla dom bekymmrena.

Tack på förhand! MVH. Henrik :-)-)
Användarvisningsbild
av milktrucker
och vad ska du med dimljus till?
av ThunderAce
där slog ni huvudet på spiken, klart grabben ska ha de tända när det inte behövs.

skämtåsido, finns det inte plats för de så måste du kapa upp hålet, själva infästningen sitter dock
i deformations elementet bakom stötfångarsköljet, den ser du ganska bra om du lägger dig ner
och kikar under kofångare
Bilagor
def.element.jpg
def.element.jpg (45.06 KiB) Visad 4685 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
h3nk33 skrev:Någon här som eftermonterat dimljus på sin v70n och kan berätt hur ni gått tillväga?
Det finns inte några hål i stötfångare för dimljusen dock finns det utformat så man ser vart på stötfångaren som ska sitta.
Så jag antar att det första man måste göra är att kapa upp hål för dimljusen, men är det någon som vet om det finns några fästen färdigt för att montera dimljus? sedan har jag läst mig till att man måste programera om för att kunna ha dimljus samt ha rätt kabelsats, men tänker inte lägga ner några hutlösa summor för det, så blir nog att jag drar en egen reläsats och egen knapp till dom separat så slipper jag alla dom bekymmrena.

Tack på förhand! MVH. Henrik :-)-)
Original eftermontering görs iaf såhär.
Läs monteringsanvisningen på:
http://accessories.volvocars.com/sv-se ---> Välj din bil ---> V70 2003 ---> Monteringsanvisningar ---> Sök på Dimljus ---> TADAA!!
Sedan ska iaf till V50 Volvo ÅF ha 850 kr för att föra in programvaran. Men hittar du delarna på en skrot med självplock kanske det kan vara värt det för dig.
av h3nk33
Joo tanken var ju självfallet att jag ska blända alla så mycket det bara går, tror jag sätter 100w xenon i dom när jag ändå håller på.... :lol: Nä så var det givetvis inte tänkt. Jag tycker att det ser fult och tomt ut utan dimljusen och jag tycker att det är en snyggare ljuskombination att köra med parkering och dimljus på dagtid, inte något stort fan av dom som kör med både dimljus och halvljus på samtidigt. Tack så mycket för dom svaren som var seriösa, dom är till stor hjälp 8)

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]