Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mardy
Okej, här var det många bud :D
Jag köpte faktiskt 302mm slitsade skivor ;)
Men om man tittar på hur det ser ut nu ihopmonterat med gamla klossen så ser det ut som den inte ligger mot hela "anläggningsytan".

Dock har jag hittat något dom talar för att de skiljer sig.
http://www.streetperformance.se/volvo/s ... &iPageNr=1

Om ni tittar där så ser ni att det finns klossar till s70 r och till s70 r 17" fälgar.
Och jag testade med en 16" fälg, men oket tar emot.

Så det känns som de beläggen är anpassade för 302mm skivor? (:
av Mardy
Fan också, kom och tänka på att det kanske var så efter jag skrivit. :(
Men hade alla x70r utan performance paketet 302mm bromsar?

Men bra med artikelnummer iaf, tackar för det! (:

Haha, det gick i alla fall inte med min fälg, kommer inte ihåg vad den heter. Men jag tyckte det såg ut som det skulle gå, men jag fick måla om oket :D
Jo, det lär inte vara speciellt stor storleksskillnad mellan klossarna.

Blir så fall antingen Volvo original med det art nr eller vanlig storlek på eftermarknads eftersom de inte verkar finnas i rätt.
Vill ju helst ha så vassa grejer som möjligt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vad jag minns så har alla X70R 302mm.

280mm då kan man ha 15" fälgar. Med 302mm min 16".

Var ganska säker på att det var samma klossar till 280/302 men nu vet jag.

Nyare Volvo med 280/300 där är det samma klossar.
av *pettson*
Storleken på skivor används på två sätt i bilindustrin. Samma beläggstorlek utflyttat mot pereferin ger mer bromskraft, det är en budgetversion. Nästa steg är att nyttja hela större skivan genom större belägg. Det är dyrare.
av StefanWasa
*pettson* skrev:Storleken på skivor används på två sätt i bilindustrin. Samma beläggstorlek utflyttat mot pereferin ger mer bromskraft, det är en budgetversion. Nästa steg är att nyttja hela större skivan genom större belägg. Det är dyrare.
Så med detta sagt så kan vi enas om att det är större belägg till 302-skivorna, MEN att det fungerar med belägg från 280-skivorna?
av Turbo-Fredde
Perra83 skrev:Vad jag minns så har alla X70R 302mm.

280mm då kan man ha 15" fälgar. Med 302mm min 16".

Var ganska säker på att det var samma klossar till 280/302 men nu vet jag.

Nyare Volvo med 280/300 där är det samma klossar.

Alla S/V70R hade 302 original även C70 T5 fick dom.
Sen gick det beställa till alla andra.
Med 302mm bromsar passar vissa 16" fälgar men absolut inte alla.
av *pettson*
StefanWasa skrev:
*pettson* skrev:Storleken på skivor används på två sätt i bilindustrin. Samma beläggstorlek utflyttat mot pereferin ger mer bromskraft, det är en budgetversion. Nästa steg är att nyttja hela större skivan genom större belägg. Det är dyrare.
Så med detta sagt så kan vi enas om att det är större belägg till 302-skivorna, MEN att det fungerar med belägg från 280-skivorna?
Nej.. Volvo gjorde budget. Samma storlek på kloss. Men köper man t.ex wilwood bromsar i samma storleksklass är det helt andra ok och byglar och belägg. En avsevärt värre kostnad som bonus.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]