NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MalinF
2.jpg
2.jpg (1.04 MiB) Visad 1764 gånger
Hej!

Jag har precis köpt en begagnad c30, den har en spricka i förarstolen (bifogar bild) Undrar helt enkelt om detta går att laga på något sätt? Limma ihop eller vad vet jag? Vill mest förhindra att det spricker upp ännu mer! :)
Sök på T-Tec klädsel här eller colourglo som lagar. De har ibland annons på Blocket med.

Ska du inte laga det så köp svart silvertejp och sätt så det täcker mer än sprickan. Men det är ju trevligare och den blir mer lättsåld om du lagar det istället.
Det där är standard på denna klädsel tyvärr. Jag bytte ut min förra året mot en bättre begagnad, den har börjat spricka även den. Så det är mer eller mindre ett hopplöst fall.
Micce1980 skrev:Sök på T-Tec klädsel här eller colourglo som lagar. De har ibland annons på Blocket med.

Ska du inte laga det så köp svart silvertejp och sätt så det täcker mer än sprickan. Men det är ju trevligare och den blir mer lättsåld om du lagar det istället.

Hehe ja jag söker en lite mer permanent lagning än silvertejp :) tack för tipsen! Ska googla vidare..
grillchips skrev:Det där är standard på denna klädsel tyvärr. Jag bytte ut min förra året mot en bättre begagnad, den har börjat spricka även den. Så det är mer eller mindre ett hopplöst fall.

ja jag har börjat förstå att det är så efter att ha läst runt lite tyvärr. Vill gärna försöka fixa så den inte spricker mer!
Är det vissa årsmodeller som drabbas eller efter vissa mil? Min MY11 ser lite annorlunda ut i strukturen, men är hel, trots 4 år och 14600 mil. Börjar dock bli lite nersutten, men utan sprickor.
grillchips skrev:Det där är standard på denna klädsel tyvärr. Jag bytte ut min förra året mot en bättre begagnad, den har börjat spricka även den. Så det är mer eller mindre ett hopplöst fall.
Inte meningen att kapa tråden, men Grillchips har du nåt tips ang hållarna till instegsbelysningen? Har beskrivit mitt problem igår, i tråden från 2009.

Har följt ditt miljöräserbygge
Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]

V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]