Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av folkrace_89
Ska hjälpa svärföräldrarna med att hitta en ny lambda till deras bil en v70 02a med 141hk motorn.

Det jag vet är att den ska vara före kat, 4 kablar ( 2 svarta, 1 vit, 1 blå), kabeln är ca 63-65cm lång.

vad är det för skillnad på alla som finns på marknaden?
passar dom som ska vara efter kat även före?
hitta nån som det stod efter strumpan men vart sitter den före eller efter kat?
aldrig skruvat på en sån v70 så har noll koll.

nån som vet vad ja borde leta efter för typ?
är i första hand en beg dom vill ha så har kollat laga.se (frykmalm.se) i karlstad
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det viktiga är att du får EXAKT samma original nummer på den nya som du har på den gamla.
av gälleryd
köb en nya, dom ligger på ca 1200, och köb en med samlat stickdåsa, slå lasse en signal på 0470-774378, dett är jävla bra prisar, tegnaby bildemontering, 1 mil from Växjö, han skicker også till hemma, och har alt till bilar.ca halva priser som meka, mekonomen, autoexperten
forlåt mitt svenska, jag er danska :D .
Användarvisningsbild
av DayDreamer
folkrace_89 skrev:Vad händer om det inte blir samma nummer? hur många olika typer finns det som sitter framför?
Den kommer med största sannolikhet att inte fungera. Det finns väll en hel uppsjö av främre lambdasonder. Lambdasonder kostar en del så det är inte roligt ifall man skulle köpa fel. När jag bytte lambasond på min S70 så var jag till Helmia/Volvo i Karlstad och frågade om original numret och priset, det låg på 2000kr för en ny dock var detta bakrelambdasonden. När jag fick reda på numret så sökte jag lite och fann en lambdasond med exakt samma nummer på skruvat.se för en 500kr.

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]