Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
"that deliver a true no compromise driving experience" - Känns väl som en kompromiss till att börja med när den påstådda D5:an bara har 163 hk. Varför kunde man inte inrymma en fullstor D5:a bredvid eldriften? Även med alla 230 hk står det 0-100 km/h tar 9 sekunder vilket jag tycker är i det längre laget (gissar på att det är pga tunga batterier i bilen?)
Användarvisningsbild
av V9097
Schmoyoho skrev:Varför kunde man inte inrymma en fullstor D5:a bredvid eldriften?
Den bilen finns ju redan i form av V60 D6 plug in hybrid. Den finns kvar som 2016 års modell och går sida vid sida med D5 Twin engine.

Ett lite motorsvagare alternativ har tillkommit, till något lägre peng
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Perra83 skrev:Varför inte en VEA + EL? Det där känns konstigt.

Vi vet ju inte vad det är för motor än, bara hästkraftsuppgifter som pekar på äldre.
Användarvisningsbild
av Perra83
W.A.P.E. skrev:
Perra83 skrev:Varför inte en VEA + EL? Det där känns konstigt.

Vi vet ju inte vad det är för motor än, bara hästkraftsuppgifter som pekar på äldre.
Så kan det iofs vara. Då vill man ju se en 190hk + EL. Volvo är lite försiktiga. På 500ex ska de va lite extra och inte bara stora fälgar.
av Gerber
Det der ser ut som det er den varianten som har vært tilgjengelig i Norge i ca 6 måneder. Der er motorbetegnelsen D87PHEV. http://www.volvocars.com/no/all-cars/vo ... -spec.aspx
Der er 0-100 riktignok oppgitt til 6,9s men om man ser på https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications så er den oppgitt til 9s i hybrid mode og 6,9s i power mode

Grunnen til at Norge fikk en D5 utgave var at denne ville bli mye billigere enn D6 med norske avgifter (D5 er fortsatt dyr)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jaha det verkar ju stämma. Så "tråkigt".
Det kanske förklarar en limiterad upplaga av 500st då de inte borde fortsätta erbjuda denna motorn så länge till. (2.4 5cyl)
av Gerber
Perra83 skrev:Riktigt tråkigt!

Men varför finns den inte i Sverige? Norge är väl en lite kund.
Norge er nok en veldig liten kunde, og var enda mindre på D6 hybriden.

Det som ble sagt da D5 ble lansert var at denne var spesiallaget for Norge. Jeg vil tro at Volvo da håpte å selge flere hybrider i Norge. Jeg vet ikke hvor mange de har solgt men tipper de ikke har solgt så mange som de håper. Nå gikk avgiften på hybrid biler noe ned fra 1.Januar men prisforskjellen på D5 og D6 hybrid er fortsatt på rundt 50k.

Som dere sier så virker jo dette litt "tråkig" så det kan være at dette er Volvo sin måte å lansere den på et større marked for flere kunder. Og for å gjøre den litt mere interessant så har de laget en special edition

Jeg vurderer selv å kjøpe D5 utgaven men har ikke helt bestemt meg...
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]