Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svedan
Tyvärr inte AWD på xc60, xc70 och nya VEA. Blir visst samma gamla 5-cyl diesel! Så nu orkar jag inte vänta. Siktar väl på en X3 istället?
av SurfarHy
svedan skrev:Tyvärr inte AWD på xc60, xc70 och nya VEA. Blir visst samma gamla 5-cyl diesel! Så nu orkar jag inte vänta. Siktar väl på en X3 istället?
Jag var också besviken över att det inte var vea tillsammans med awd. Men ärligt så är skillnaden i körupplevelse liten. Visst den gamla femman knattrar lite mer och sexstegade automaten är inte optimal.

Skulle föreslå att du testkör båda och jämför innan beslut att gå vidare.
av svedan
Kört senaste -08:an 24 tusen mil. Toppenbil, men 20% för törstig. Hållit mig ett år för nya motorn. Satt i x3 och den ser fräsch ut inne. Samt en fin motor och 8-växlad automat. Nya xc60 ser ju ut som min gamla kärra både inne och ute.....Vill ju skifta. Innan xc70 var det xc90 som fortfarande var favoritbilen. Men får väl se om en vecka. Kanske prisskillnaden knäcker mig??
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Att ni klankar ner på D5 awd automat så mycket fattar jag inte, det är fortfarande en mycket bra motor med mjuk &bra automatlåda! Provkörde nya passat 190 Gt automat. Knastrig bullrig diesel som kändes passé jämfört med Volvo D4 vea, DSG Lådan har ju hyllats så mycket men så bra var den inte, det är ju en jäkla fördröjning på hela bilen när man ska gasa iväg från stillastående, volvo D5 går klart mjukare och bättre med kraft iväg från början även om den är lite långsammare i högre fart. Passat kommer inte ha en chans sen när nya V90 kommer tror jag. [WHITE SMILING FACE]

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]