Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Inferno skrev:Hur skulle ni göra? Hon säger hon har inte tid att komma och mötas på banken för att se pengarna överförda (att vi gör det på plats och jag får bilen), inte heller har hennes man tydligen tid att möta mig. Det känns väldigt skumt? Jag ser det som väldigt enkelt:Vi träffas på banken - Han står bredvid mig med bankiren, jag förklarar att jag vill överföra pengarna och så är det gjort - Så vet dem att pengarna är överförda och jag kan ta bilen och dra..
Väldigt enkelt bjud halva priset på bilen eftersom de verkar ha ont om pengar/eller väldigt mycket pengar eftersom hen inte har tid att gå till banken för bara 250,000.
Sanningen är väl att de inte har några pengar, så ge ett riktigt skambud typ halva värdet.
Mwi skrev:
Inferno skrev:Hur skulle ni göra? Hon säger hon har inte tid att komma och mötas på banken för att se pengarna överförda (att vi gör det på plats och jag får bilen), inte heller har hennes man tydligen tid att möta mig. Det känns väldigt skumt? Jag ser det som väldigt enkelt:Vi träffas på banken - Han står bredvid mig med bankiren, jag förklarar att jag vill överföra pengarna och så är det gjort - Så vet dem att pengarna är överförda och jag kan ta bilen och dra..
Väldigt enkelt bjud halva priset på bilen eftersom de verkar ha ont om pengar/eller väldigt mycket pengar eftersom hen inte har tid att gå till banken för bara 250,000.
Sanningen är väl att de inte har några pengar, så ge ett riktigt skambud typ halva värdet.

Kanske inte ett helt bra tipps , om det är så att det är personlig konkurs eller ägarbytesspärr på bilen pga finans kan det bli så att köpet ogiltigförklaras och köparen blir utan både bil och skambudet :shock:
Så länge man betalar själv till finansbolaget och gör ägarbytet direkt via Transportstyrelsens app är det ingen fara. Men ge för guds skull inte henne några pengar utan finansbolaget. Det går utmärkt att byta ägare på bil även om den är pantsatt. Vänta däremot inte efter betalningen, för då byts regbeviset ut och då måste du vänta in det nya.
leiwi skrev:Kanske inte ett helt bra tipps , om det är så att det är personlig konkurs eller ägarbytesspärr på bilen pga finans kan det bli så att köpet ogiltigförklaras och köparen blir utan både bil och skambudet :shock:
Är faktiskt inga problem men man skall göra upp affären med den som äger skulden, inte den som säljer bilen.
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]