Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wigerup
Så har jag då scannat av marknaden på Volvo V40 d2/d4 momentum och ocean race.
Har att välja på D2 eller D4 prisskillnad c_a 30.000 då gäller det CC i båda fallen.
Bor i norrland och undrar hur det är med värme med tider, värmen den även motorn?. Drar ganska mycket bränsle har jag hört ( 0.5 pr timme).
Båda typer av bilarna har motor/kupe värmare med underhållsladdare, delat drag, Sensor navigering och sommar och vinterdäck.
Funderar på att ta bort draget för att få ner bruttopriserna lite.
Andra alternativet är en BMW 118d sport line med sport line, utan drag (kostar 15.000 att installera).
Alla alternativ är årsmodell 2015.

Hjälp mig snälla ni med råd ni som kan Volvo V40.
Har en inbytesbil BMW 320d GT 2013, känns för stor för mig.
Med Vänlig Hälsning
Björn
Användarvisningsbild
av crumpets
Värmare med tidur värmer både motor och kupé. Underbar funktion. Om D4 är värd 30 000 mer än D2 är personligt, jag hade lagt den summan för att få den motorn alla dagar i veckan.
BMW 118d är ingen höjdarbil tyvärr. V40 är outmanad kung i golfklassen. Både 1-serien och A3 är grymt mycket sämre interiört än V40 och är långt ifrån A4/3-serie, medan V40 känns ungefär påkostad som en V60 fast mindre. Det är ett stort lyft.
Användarvisningsbild
av mobe
Nu har du iofs redan valt men håller med crumpets V40 känns trevligare än 1-serien invändigt, tar emot att säga :).
Jag upplever också V40 lite rymligare i kupén än 1-serien. Sen gjorde du rätt som tog D4.
av wigerup
Tack det känns bra, bilen hämtas om 2veckor. Ganska knäppt egentligen att nya bilar endast levereras med sommardäck. Om man nu vill ha vinterdäck istället så går inte detta. Helknäppt tycker jag, dessutom var vinterdäck som tillval ganska dyrt, 11.000. Då det blir till att jaga vinterdäck på fälg, men jag har inte någon aning om vilken storlek jag ska ha.
Någon som vet….
MVH
Björn
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Grattis till Volvos snyggaste o roligaste kärra! Köpte du en lagerbil? vinterhjul kan du ex ha 205/60-16
Användarvisningsbild
av iFortyCC
wigerup skrev:Det blev en V40 CC 2015 D4 Momentum
Ett mycket bra val (W) Har haft min V40CC D4 i några veckor nu och den är hel underbar att köra.
V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]