Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ola
Nån som vet om "tjärpappen" som sitter mellan bakljusen på 740 glt o turbo går att köpa löst på Volvo eller om nån har tips på annan lösning.

O säg nu inte lacka själv med en sprayburk.
Användarvisningsbild
av volvo
Ola skrev:Nån som vet om "tjärpappen" som sitter mellan bakljusen på 740 glt o turbo går att köpa löst på Volvo eller om nån har tips på annan lösning.

O säg nu inte lacka själv med en sprayburk.
Jo visst ska det finnas det, kanske inte vanligt men finns.
Varför inte köpa en reflexramp istället?
Mitt tips gå till en kopierings firma och få sånt tunt svart papper som du kan trycka dit.
av Ola
Har redan dekorramp liggandes i garaget anser att det blir fult med denna monterad.
Tycker inte dekorrampen passar old generation bakljusen.

Du menar att det kanske finns att köpa på Volvo?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sitter det på bilen från början finns det ju som reservdel!
Användarvisningsbild
av Crille
Klart det finns som reservdel med det är inte billigt.
Bättre att gå till en kopieringsfirma / reklamfirma och be dem fixa det på självhäftande papper.

i Jönköping finns en firma som heter Ord & Råd som fixar sånt. man kan beställa stripes och hela texer som är avsedda att monteras på bilar. klart billigare än att köpa volvo orginal.

Kanske inte lönade att beställa via postförskott men liknade företag måste finnas i de flesta städer
Användarvisningsbild
av volvo
Ola skrev:Har redan dekorramp liggandes i garaget anser att det blir fult med denna monterad.
Tycker inte dekorrampen passar old generation bakljusen.

Du menar att det kanske finns att köpa på Volvo?
Ja jag menar den svarta går att köpa på volvo men det kostar.

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]