Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
En riktigt snygg S60 D5 Black R som verkar ha det mesta i utrustningsväg, dock saknas xenon...

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/s60/c ... f34YAAA__!

Denna S60 T6 AWD R-Design utan xenon (som har visats innan) var tidigare reserverad vill jag minnas...

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/s60/3 ... f34YAAA__!
av Lövet
Vissa marknader har knappt hört talas om xenonljus. Stora delar av USA exempelvis.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Lövet skrev:Vissa marknader har knappt hört talas om xenonljus. Stora delar av USA exempelvis.
Landet utan xenon-ljus och shoppingkassar utan handtag.
av skullen
De Volvo jag sett tidigare med USA-spec verkar ofta rätt så maxade men saknar oftast GPS och högre nivå av ljudpaket? Dessutom ofta manuell AC?

Gäller kanske mest V70n...

Någon som gjort samma reflektion som jag?
Användarvisningsbild
av Perc
Lövet skrev:Vissa marknader har knappt hört talas om xenonljus. Stora delar av USA exempelvis.
Lustigt. På ett annat forum läste jag "I USA finns det många bilar som inte ens går att köpa med halogen längre, det är xenon som gäller"... och det var för x antal år sen när t.ex BMW 5-serien och Mercedes E-klass fortfarande gick att köpa med halogen. Idag går det väl inte längre.

Det är väl ungefär som myten att alla i USA kör bakhjulsdrivna V8-bilar. Landet där Honda Accord (om jag minns rätt) har varit den mest sålda personbilen i eviga tider nu. ;)

Men USA har ju en lång historia av att inte riktigt förstå sig på bilbelysning. Det var ju tvång på Sealed Beam-strålkastare förut t.ex. Ni minns väl Volvo 240 med "USA-fronten" :lol:
Användarvisningsbild
av crumpets
Den som skrev det var helt okunnig om bilar. Den mest typiskt utmärkande punkten för en USA-bil är ju halogenlysen på en i övrigt högspecad bil. De hatar skiten där borta, det är som turboladdare. Nåt skit som europeer hittat på för att öka underhållskostnaderna på bilar.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Dessutom är usa gigantiskt, och jag har även hört folk prata NA-spec... Våldsamma klimat och marknadsskillnader.
av Lövet
Nåt märkligt är det. Jag kan inte ens hitta xenon som tillval i den amerikanska konfiguratorn. Det finns knappt några tillval att göra, bara paket.
http://www.volvocars.com/us/services/de ... 1155536983
Användarvisningsbild
av crumpets
I USA är det ju lagerbil som gäller, jag är tveksam till att särskilt många % ens sitter och använder konfiguratorn. Där borta är det en löjlig tanke att sitta och vänta veckor eller månader på en bil, du ska få den samma dag. Därför deras industri är så galet konjunkturberoende. Det är lätt att spontantshoppa bil i goda tider och i dåliga tider sitter varenda dealer med galna summor pengar uppbundna i bilar som de inte får iväg.
Jag blir nästan förbannad bara jag tänker på hur misskött allt är på andra sidan pölen...
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 100

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken